اردستان-مدیر آب و فاضلاب اردستان گفت: اصلاح ایستگاه پمپاژ خط لوله آب اصفهان به اردستان که اعتباری نزدیک به ۲۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد، در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی عباسی عصر جمعه در خبرنگاران اظهار داشت: هفته صرفه‌جویی در مصرف آب هر ساله از ابتدای تیر ماه تا هفتم بود ولی امسال با توجه به شرایط دما و پیش‌بینی افزایش ۲ تا ۳ درجه‌ای گرمای هوا، هفته صرفه‌جویی در مصرف آب یک هفته زودتر برگزار می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر آب شهر اردستان از محل انتقال خط لوله آب اصفهان تأمین می‌شود و با توجه به اینکه در تابستان مصارف بیشتر استفاده وجود دارد یک حلقه چاه شهرداری استفاده می‌شود و خط انتقال اصفهان نیز مربوط به سه دهه پیش است‌.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: خط انتقال آب اصفهان با توجه به فرسودگی و عمر بالای تأسیسات آن کارایی قبل را ندارد و توان پمپاژ و انتقال آب از اصفهان محدودیت دارد.

عباسی تصریح کرد: اصلاح ایستگاه پمپاژ خط لوله آب اصفهان که اعتباری نزدیک به ۲۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد در حال انجام است و امید می‌رود که فاز اول آن در تابستان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی بیان کرد: در حال حاضر شرایط مصرف در شهر اردستان با استانداردهای تعریف شده فاصله دارد که بخشی از آن به شرایط دمایی برمی‌گردد و بخشی از آن نیز مربوط به فرهنگ مصرف آب توسط مردم است.

مدیر آبفا ی اردستان یادآور شد: فشاری که در شبکه آب شهرستان وجود دارد نسبت به فشار استاندارد بسیار بیشتر است، به ویژه در نقاط شمالی شهرستان اردستان که این‌ها باعث افزایش مصرف و افزایش هدر رفت آب می‌شود.