ولایت مهم‌ ترین اصول شریعت بوده و مـسلمانان در طول تاریخ همواره با همبستگی، اتحاد و قرار گرفتن زیر پرچم ولایت و امامت، مسیر پیروزی و سـعادت را پیموده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام اشفاق وحیدی نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در استرالیا و امام جمعه ملبورن به مناسبت آغاز دهه امامت و ولایت، روز عرفه و عید سعید قربان پیام صادر کرد.

در این پیام آمده است: عید قربان عید عبادت، بندگی و تسلیم محض نفس در برابر ایزد یکتا است که پیام اصلی آن رد کردن تمامی وابستگی‌های دنیوی در راستای کسب رضای خالق متعال است.

ولایت مهم‌ترین اصول شریعت بوده و مسلمانان در طول تاریخ همواره با همبستگی، اتحاد و قرار گرفتن زیر پرچم ولایت و امامت، مسیر پیروزی و سعادت را پیموده اند.

ملت‌های اسلامی برای مقاومت در برابر توطئه‌های تفرقه افکنانه دشمنان به سرکردگی آمریکا جهانخوار و مولود نامشروع آن رژیم صهیونیستی رساندن پیام عدالتخواهی و آزادگی به گوش جهانیان، نیازمند اتحاد و یکپارچگی است و روز عرفه و عید بزرگ قربان به عنوان نماد همدلی و برادری امت اسلامی، از مهمترین محورهای وحدت و انسجام مسلمانان است.بدون شک گرامیداشت این عید بزرگ در جهان اسلام از جمله در کنگره عظیم حج اهمیتی مضاعف دارد.

امام جمعه ملبورن تاکید کرد: تشریح مبانی فکری و نظری امامت و ولایت و در امتداد آن نظام مقدس ولایت فقیه امری ضروری به شمار می‌رود و عید بزرگ قربان و آغاز دهه امامت و ولایت فرصتی ارزشمند برای بیان نقش حیاتی اهل‌بیت (ع) و ولایت در جلوگیری از انحراف دین مبین اسلام است.

اینجانب فرارسیدن روز مقدس عرفه، عید سعید قربان عید همدلی، خشوع و بندگی و آغاز دهه امامت و ولایت را به تمامی مسلمانان جهان، پیروان اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه در پاکستان تبریک و تهنیت عرض می‌نمائیم.