مدیر کل آموزش و پرورش عشایری ایران با اشاره به اینکه آموزش و پرورش تنها نماینده دولت است که در تمام مناطق کشور حضور دارد،گفت: سازمانهای فرهنگی و بهداشتی در مناطق عشایری حضور کمتری دارند اما آموزش و پرورش تنها ارگانی است که در این مناطق حضور جدی دارد.

دکتر لطف الله عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر درخصوص اقداماتی که برای بازماندگان از تحصیل صورت می گیرد ، افزود: طرح آموزشهای نیمه حضوری یکی از طرحهایی است که برای دانش آموزان عشایر دوره راهنمایی اجرا می شود و تا کنون 5 هزار دانش آموز از این طریق تحت آموزش قرار گرفته اند.

وی در مورد تشکیل کلاسهای عشایری، اظهار داشت: حتی با 3 نفر دانش آموز نیز اقدام به تشکیل کلاس کرده ایم و اینگونه نیست که تعداد اندک دانش آموزان را درمناطق عشایر رها کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش عشایری ایران به برنامه ریزیهای گسترده برای افراد واجب التعلیم عشایری اشاره و تاکید کرد: براساس تحقیقات انجام شده، ایران تنها کشوری است که ساختاری در سطح عشایری دارد و چنین مدارسی در هیچ جای دنیا یافت نمی شود.

وی در مورد آمارگیری از عشایر، گفت: هنوز هیچ آماری در خصوص واجب التعلیم های جامعه عشایری به ما ارائه نشده است اما براساس آمارگیری سال 75 درصد سواد 6 سال به بالا در میان عشایر به 75 درصد رسیده بود اما در سال جاری هنوز اعلام نشده است.

عباسی گفت: همچنین هنوز هیچ آمار مستندی درخصوص عشایر کوچنده ارائه نشده است و باید این آمار ارائه شود و سپس براساس آن برنامه ریزی کرد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش تنها نماینده دولت است که در تمام مناطق کشور حضور دارد، افزود: سازمانهای فرهنگی و بهداشتی در مناطق عشایری حضور کمتری دارند اما آموزش و پرورش تنها ارگانی است که در این مناطق حضور دارند.