سنندج_رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی کردستان تلاش برای تحقق شعار تربیت بدون توقف را محور اصلی فعالیت‌های تابستانی و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان بانیازهای ویژه استان درتابستان برشمرد.

طالب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: رویکرد اصلی در فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و ورزشی غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه در تابستان ۱۴۰۳، آموزش مهارت‌های زندگی با تکیه بر شعار تربیت بدون توقف رشد و تعالی دانش آموزان ایرانی در پرتو همکاری نهادهای تربیتی و مشارکت مردم است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: تاکنون ۴۷۰ دانش‌آموز دختر و پسر با نیازهای ویژه استان از طریق سامانه نورینو برای شرکت در پایگاه‌های تابستانی اعلام آمادگی و ثبت‌نام کرده‌اند.

محمدی اظهار کرد: فعالیت پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت تا ۲۰ شهریور ماه جاری برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ادامه دارد.

وی از مجموعه برنامه‌های اوقات فراغت به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد تربیتی نام برد و افزود: در این پایگاه‌ها رشته‌های ورزشی، دینی، هنری، مشاغل وبرنامه‌های فوق برنامه آموزشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه مدارس استثنایی و تلفیقی فراگیر مدارس پذیرا ارائه می‌شود.

محمدی با بیان اینکه تابستان امسال پایگاه‌های تابستانی به صورت متمرکز در مدارس استثنایی و غیر متمرکز در کانون پرورش فکری، سالن‌های ورزشی و.... سطح استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: فعالیت‌های تابستانی یکی از بسترهای اصلی شناسایی، هدایت استعداد، مهارت، تثبیت یادگیری و ارتقا مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش آموزان است.

رئیس آموزش و پرورش استان با تأکید بر لزوم همراهی و هماهنگی دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که با آموزش وپرورش استثنایی هم پوشانی وظایف دارند، اظهار کرد: با توجه به تنوع استعدادها، علایق، نیازها و اقتضائات این دانش آموزان، آموزش و پرورش نیازمند همکاری سایر نهادها است.

محمدی اطلاع رسانی و همفکری با اولیا دانش آموزان، برنامه ریزی دقیق و منسجم در تمام فعالیت‌ها، فراهم کردن زمینه حضور بانشاط دانش آموزان و بکارگیری مربیان متخصص و علاقمند را از انتظارات آموزش و پرورش استثنایی از عوامل اجرایی پایگاه‌های فعالیت تابستانی اعلام کرد.

رئیس آموزش و پرورش استان در ادامه گفت: همچنین طرح رهرو توانایی با هدف شناسایی دانش‌آموزان توانمند صرفنظر از محدودیت آنان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، مهارتی در پایگاه‌های تابستانی اجرا می‌شود.