رئیس شورای افتاء اهل سنت با اشاره به برنامه‌های متنوعی که برای حجاج اهل تسنن در سرزمین وحی برگزار شده است، گفت: در حج امسال تمامی کاروان‌های شیعه و اهل سنت روحانی معین دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مولوی محمد اسحاق‌مدنی رئیس شورای افتاء اهل سنتدرباره همزیستی شیعیان و اهل سنت در کشورمان، اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی ایران به دلیل دیدگاه‌های مترقی امام خیمنی (ره) و مقام معظم رهبری تفاوتی میان شیعه و سنی وجود ندارد و همین مسئله در حج هم پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در حج امسال تمامی کاروان‌های شیعه و اهل سنت روحانی، معین و معینه دارند و با یکدیگر در تعامل‌اند و چنانچه در موضوعی تفاوت دیدگاه داشته باشند آن را با مشورت حل و فصل می‌کنند. خوشبختانه مسئولان جمهوری اسلامی ایران هم روز به روز از شورای افتاء اهل سنت حمایت کمی و کیفی دارد.

مولوی اسحاق مدنی با اشاره به اینکه شورای افتاء اهل سنت متشکل از علمای برجسته شافعی و حنفی است، ادامه داد: این عزیزان به شکل تلفنی و چهره به چهره مرجع پاسخگویی به زائران اهل سنت در حج می‌باشند و در آئین‌های انس و معرفت و سخنرانی‌ها شرکت می‌کنند.

وی در پایان گفت: شورای افتاء اهل سنت هشت عضو مشورتی و سه عضو ثابت دارد که بنده، آقای آخوند گلدی کمالی و آقای خلیل افرا از اعضای ثابت هستیم.