بوشهر- بازرس کل استان بوشهر گفت: طی سال گذشته بیش از ۲۵۸ هکتار از اراضی ملی استان بوشهر رفع تصرف شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق شهبازی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شناسایی و برخورد با پدیده شوم زمین خواری و رفع تصرفات اراضی ملی و دولتی و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی را با جدیت در استان بوشهر دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به برخورد با تجاوز به سواحل، حرایم، منابع طبیعی، اراضی ملی و تغییر کاربری‌های غیرمجاز تاکید کرد: توجه به حقوق عامه و برخورد به موقع با تصرفات و تجاوز به حریم رودخانه و دریا با ورود به موقع از مسائل مهم است.

بازرس کل استان بوشهر ادامه داد: طی سال گذشته بالغ بر ۸۴ هزار متر مربع از اراضی شهری و ۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی از متصرفین خلع ید و اعاده به وضع سابق شده است.

جلوگیری از فرار مالیاتی

وی اضافه کرد: در سال گذشته به رغم محدودیت‌های موجود در بخش نیروی انسانی و در جهت رضایتمندی مردم و مبارزه با فساد، بازرسی کل استان به ۲ هزار و ۷۹۲ شکایت و گزارش واصله به سامانه ملی رسیدگی به شکایات و اعلامات رسیدگی رسیدگی کرد.

شهبازی خاطرنشان کرد: متعاقب این بررسی‌ها و پس از احصای سو جریانات به وقوع پیوسته در دستگاه‌های دولتی استان، ۴۲ نفر از کارکنان و مدیران دستگاه‌های دولتی به مراجع قضائی و ۲۰۰ نفر به هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و کمیته انضباطی جهت برخورد قانونی معرفی شدند.

وی با اشاره به شناسایی و جلوگیری از فرار مالیاتی و وصول مالیات افزود: در این زمینه ۴۶۲ فقره برگ تشخیص صادر شده و هزار و ۴۵۰ فقره برگ قطعی صادر شده مورد پیگیری قرار گرفت.

بازرس کل استان بوشهر به جلوگیری از تضییع بیت‌المال در دستگاه‌های دولتی استان اشاره کرد و گفت: در این زمینه سال گذشته شاهد صرفه‌جویی و جلوگیری از تضییع بیت‌المال به میزان ارزی معادل ۲۳،۷ میلیون یورو، ۱۰۰ میلیون دلار و ۳۵ هزار میلیارد ریال هستیم.

تعیین تکلیف اموال تملیکی رسوبی

وی با اشاره به اقدامات بازرسی کل استان در خصوص تعیین تکلیف اموال تملیکی رسوبی افزود: این بازرسی کل در سال قبل برنامه‌های بازدید میدانی خود را در قالب هیأتی متشکل از ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک منطقه ویژه بوشهر، مدیرکل بنادر و دریانوردی، مدیرکل تعزیرات حکومتی، مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی، معاون دادستان مرکز استان و مسئولین شهرستانی ادارات مزبور آغاز و در این راستا اقدامات مؤثری را به عمل آورده است.

شهبازی ادامه داد: به موازات اقدام مذکور، برگزاری جلسات حضوری، بررسی‌های اسنادی، اخذ فایل‌های الکترونیکی و بررسی میزان ماندگاری کالا نیز به طور مستمر انجام شده که به تناسب اقدامات صورت گرفته در طول سال گزارش‌های آن به حوزه ریاست عالی سازمان ارسال شده است.