وزارت امور خارجه یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات نیروهای مسلح یمن علیه کشتی‌های صهیونیست یا کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی، انسانی و قانونی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، وزارت امور خارجه یمن بیانیه‌ای را در خصوص جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه و اقدامات نیروهای مسلح یمن در حمایت از فلسطینیان صادر کرد.

وزارت امور خارجه یمن تاکید کرد: جنایت‌های جنگی دشمن صهیونیست علیه فلسطینیان در نوار غزه و نسل‌کشی آنان تحت حمایت وقیحانه سیاسی، نظامی، مالی و لوجستیک آمریکا انجام می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: اقدامات نیروهای مسلح یمن در هدف قراردادن کشتی‌های تحت مالکیت دشمن صهیونیست یا کشتی‌هایی که عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند، انسانی و قانونی است.

همچنین وزارت امور خارجه یمن تصریح کرد: عملیات بازداشتی که از سوی دستگاه‌های ویژه یمن به انجام می‌رسد، از اجرای اختیارات دستگاه‌های دولتی بر اساس قانون اساسی و قانون یمن در راستای دفاع از منافع کشور سرچشمه می‌گیرد.

گفتنی است یمن اعلام کرده که در راستای حمایت از مردم و مقاومت فلسطین اجازه نخواهد داد کشتی‌های صهیونیست یا کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها بندرهای اراضی اشغالی است از دریای عرب و دریای سرخ عبور کنند. ارتش یمن عملیات‌های موفقیت‌آمیزی را در این چارچوب به انجام رسانده و آسیب‌های اقتصادی فراوانی را به بندرهای جنوبی اراضی اشغالی وارد آورده است. اما در مقابل، ائتلاف متجاوز آمریکایی- انگلیسی در حمایت آشکار از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در غزه، به بهانه حمایت از دریانوردی چندین بار اراضی یمن را مورد هجوم قرار داده است.