اهواز - مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: با استفاده از ظرفیت تولید داخلی کشور، یک هزار سری جهیزیه به مناسبت دهه امامت و ولایت به زوج‌های تحت حمایت این نهاد حمایتی اهدا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جمال شیبه پیش از ظهر امروز دوشنبه در آئین اهدای یک هزار سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد خوزستان که با حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان و فرمانده سپاه استان، در اهواز برگزار شد، بیان کرد: سال گذشته با کمک خیران ۶ هزار سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت این نهاد اهدا شد.

مدیر کل کمیته امداد خوزستان گفت: این تعداد جهیزیه شامل کالای اساسی و ضروری زندگی مانند تلویزیون، فرگاز، یخچال فریزر، جاروبرقی، ماشین لباسشویی است که جهت حمایت از تولید ملی همگی از تولید داخل تهیه شده است. همچنین با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کمک خیران و سایر دستگاه‌های اجرایی هدف گذاری شده که تعداد جهیزیه‌ها تا پایان سال جاری افزایش پیدا کند تا هیچ نوعروسی در انتظار خدمت و پشت نوبتی نباشد.

وی افزود: ارائه خدمات اشتغال به زوج‌های جوان مستعد طرح‌های اشتغال اعم از ارائه مشاوره شغلی، استعداد سنجی، حرفه‌آموزی، کاریابی، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال و همچنین در اولویت قرار دادن پرداخت تسهیلات به زوج‌های جوان از دیگر اقدامات این نهاد است.

مدیر کل کمیته امداد خوزستان اظهار کرد: به منظور ترویج ازدواج در بین جوانان، توسعه فرهنگ سبک زندگی اسلامی و کاهش آمار طلاق، کارگاه‌های مختلف آموزشی با موضوعاتی چون آئین همسرداری، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، سبک زندگی اسلامی، فرزند پروری و اخلاق در خانواده برای زوج‌های جوان برگزار می‌شود.

شیبه با بیان اینکه شرایط برای مشارکت مردم نیکوکار در تأمین جهیزیه و کمک به امر ازدواج نیازمندان فراهم است ادامه داد: نیکوکاران می‌توانند با مراجعه و یا تماس با دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سطح استان کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را در قالب طرح کوثر به این نهاد اهدا کنند.