سنندج_مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: در دوره کنونی تکلیف اصلی و وظیفه همه اقشار و دستگاه‌های دولتی جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رازیانی ظهر دوشنبه در همایش تجلیل از مبلغان دینی در سنندج بیان کرد: در ماه محرم هم پیرو ماه رمضان زندگی با آیه‌ها برای روزهای مختلف با محوریت آیاتی که امام حسین (ع) در روز عاشورا و در مسیر کربلا بیان کردند، برگزار می‌شود و هدف از آن تشویق مردم به زندگی قرآنی است.

وی گفت: این طرح مورد حمایت بیشتر مردم قرار گرفت و استقبال خوبی هم از آن صورت گرفت.

وی ادامه داد: در حق حضرت خدیجه (س) و در معرفی ابعاد شخصیتی ایشان حق مطلب ادا نشده در حالی که وی یکی از بزرگان و کارآفرینانی بود که تعداد زیادی از بزرگان اعراب در شعبه‌های کاروان تجاریشان خدمت می‌کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان ادامه داد: حضرت خدیجه یکی از الگوهای موفق برای زنان و دختران هستند که در روز رحلت‌شان به ویژگی کارآفرینی ایشان پرداخته شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رازیانی افزود: در اعیاد غدیر هم تلاش شد که این روز وحدت آفرین که موجب همدلی بین مسلمانان است با برپایی جشن‌ها و پای کار آمدن مسائل جامعه به ابعاد وسیع غدیر پرداخته شود.

وی بیان کرد: در اعیاد غدیر، شب قدر، ماه رمضان کف جامعه و همه مردم باید پای کار بیایند، دستگاه‌های فرهنگی و سایر ادارات هم تلاش کردند و در نهایت مراسم‌ها منشأ خیر و برکت شد.

عید غدیر محور وحدت و همدلی

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان تصریح کرد: معرفی عید غدیر با عنوان محور همدلی و وحدت الزامی است چرا که دشمنان در حال تفرقه اندازی در این حوزه هستند و این جشن‌ها مایه وحدت و غرور هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رازیانی بیان کرد: در عیدهای ربیع که در استان مراسم امت احمد برگزار شد، نام کردستان با نام اراده و عشق به حضرت نبی (ص) در سراسر جهان درخشید.

وی گفت: در ایام اعتکاف هم غریب به ۳ هزار نفر جوان فارغ از مباحث دنیوی، در مسجد و محراب به اعتکاف بس نشستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان ادامه داد: با توجه به اینکه جهاد تبیین اصلی‌ترین وظیفه این سازمان است، تشکل‌های دینی، کانون‌های فرهنگی، بخش‌های قرآنی و هیأت مذهبی که خانواده این سازمان هستند در این راه تلاش کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رازیانی یادآور شد: ۷۴۰ مجموعه قرآنی و ۸۰۰ هیأت مذهبی و مداح و ذاکر اهل بیت و ماموستاهای دینی در این مجموعه برای تبلیغ و جهاد تبیین تلاش کردند.

وی اذعان کرد: ستاد جوانی جمعیت و بحث ظرفیت بزرگ بانوان، مبلغان عرصه پیشرفت و جمعیت حاج قاسم تکلیف جهادی خود می‌دانند که برای جهاد تبیین تلاش کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: امروز هم از تعدادی از رسانه‌ها، تشکل‌های دینی، بانوان، دستگاه‌های همسو، و اشخاصی که چندین سال از عمر خود را برای تبلیغ دینی صرف کردند تجلیل به عمل می‌آید.