لاهرود - مدیر کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود گفت: واقعه «غدیرخم» عظمت اسلام را معنا داد و امید به هدایت الهی را تجسم بخشید.

اسماعیل دستگزار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تبریک فرا رسیدن «عید غدیرخم» اظهار کرد: واقعه غدیر نشانه و رمزی از تداوم خط نبوت و نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه داران امامت است.

وی با بیان اینکه عید غدیر، عید اکمال دین و اتمام نعمت در سایه ادامه خط رسالت پیامبر گرامی اسلام (ص) در شکل و قالب امامت و ولایت علی (ع) است، گفت: غدیر نقطه جدایی ضلالت و گمراهی از روشنی و پاکی و پیوند دوباره نبوت و امامت برای نجات بشریت و نیل به حقیقت است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود افزود: غدیر روز بیعت و پیمان و روز میثاق و عهد است، در این میعادگاه تمام مردم برای دیدن حقانیت و ولایت علی (ع) به گواه آمده‌اند تا نبی خدا رسالتش را به انجام برساند و نعمت را بر مردم تمام کند.

دستگزار تصریح کرد: عید سعید «غدیرخم»، عید امامت و ولایت علوی، چراغ هدایت و روشنایی بخش زندگی بشری بوده و روز غدیر، راه رسیدن به سعادت و تکمیل دین و چگونه زیستن را معنا داد.

وی با اشاره به اینکه غدیرخم، نقطه عطف ژرف اندیشی پیامبر خاتم (ص) برای قوام جامعه نوپا و نهال دیانتی بود که جامعه مسلمان آن روز را دعوت به عقلانیت، اعتدال و پویایی کرد، ادامه داد: غدیر عید عدالت و رهبری است و به حق در این روز مبارک اساس دین، ثمره نبوت و تعیین خط مشی مسلمانان تا آخرین روز دنیا شکل گرفت.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود خاطرنشان کرد: غدیر عصاره خلقت و خلاصه مکتب وحی است، در این روز خجسته حضرت امام علی (ع) می‌آید تا ابراهیم‌وار بت‌های زمانه را در هم شکند و مسیر نبوت را هموار سازد و امامت را متجلی کند.

دستگزار با بیان اینکه واقعه غدیر خم، عظمت اسلام را معنا داد و با تفکر عمیق عدالت خواهی سعادت بشری را به عینیت رساند و امید به هدایت الهی را تجسم بخشید، بیان کرد: واقعه غدیر یکی از با اهمیت‌ترین موضوعات تاریخ اسلام است که دل‌ها را متوجه یک امر اعتقادی و اجتماعی و سرنوشت ساز در زندگی می‌کند و آن ولایت و رهبری جامعه دینی است.

غدیر تجدید میثاق با امامت و ولایت است

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود با بیان اینکه غدیر تجدید میثاق با امامت و ولایت است، اضافه کرد: واقعه غدیر خم یک اتفاق که متعلق به زمان و مکان خاص می‌باشد نیست بلکه غدیر یک واقعیت است.

دستگزار با اشاره به پیام مهم واقعه غدیر افزود: رهبر و امام جامعه اسلامی کسی است که توسط پیامبر اکرم (ص) معرفی شد و آن امیرالمومنین علی (ع) و بعد از آن حضرت، یازده امام معصوم و در دوران غیبت کسی است که مأذون از طرف امام معصوم است که از آن به عنوان ولی فقیه یاد می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز که پرچم ولایت فقیه به عنوان استمرار این حرکت الهی در دست با کفایت مرجع عالیقدر و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است، تجدید بیعت خود را در اطاعت از رهنمودها و فرمایشات معظم له، اعلام داشته و پیمان می‌بندیم که با عزمی راسخ‌تر از پیش در راه تحقق آرمان‌های والای این نظام مقدس گام برداریم.