بندرعباس -رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب گفت: میهمانی بزرگ غدیر در شهر میناب و بخش‌های مختلف این شهرستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مفید سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور میهمانی بزرگ غدیر به عنوان فرصتی برای شور و شعور آفرینی در جامعه، در شهرستان میناب نیز برگزار خواهد شد.

وی افزود: تدارک برنامه‌های شاد و تبیینی به بهانه‌هایی مانند عید غدیر که از اعیاد اصلی و مهم شیعیان است در اولویت برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میناب تاکید کرد: رکن رکین ولایت به عنوان یکی از اصول مسلم مذهب تشیع ریشه در عید غدیر دارد از این‌رو، پرداختن به موضوع غدیر و برجسته کردن این حادثه تاریخی در افزایش آگاهی، بصیرت و شناخت مردم به ویژه جوانان و نوجوانان از سیر تاریخ صدر اسلام و حقانیت مذهب تشیع مؤثر است.

سهرابی خاطرنشان کرد: میهمانی عید غدیر از این منظر اتفاقی مثبت و ارزنده است چرا که بخش بزرگی از جامعه با تفکر و اعتقاد مشخص و یکسان در چند ساعت مشخص مجموعه رفتارهایی را به صورت مشترک تجربه می‌کنند که سبب ایجاد احساس خوشایند در جامعه می‌شود و این امر از نظر جامعه شناسی واجد ارزش بسیاری است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب در ادامه گفت: آنچه مهمانی غدیر را به عنوان یک برنامه اجتماعی، سیاسی و مذهبی پررنگ می‌کند، مشارکت آحاد مردم در اجرای آن است؛ خادمانی که داوطلبانه در موکب‌ها مشارکت می‌کنند، تأمین هزینه‌های اجرای مراسم از طرف خیرین و مردم، حضور و مشارکت آحاد مردم در روند برگزاری مراسم سبب شده است این رویداد به یک رویداد کاملاً مردمی تبدیل شود.

سهرابی یادآور شد: مهمانی بزرگ غدیر با استقبال گسترده مردمی رو به رو شده و این رویداد در ارزیابی‌های انجام شده از آن منجر به شادی عمومی و شور و نشاط اجتماعی در مردم شده است.

وی ادامه داد: چنین اتفاقی فرصتی بزرگ را برای افزایش همبستگی و وحدت جامعه ایجاد می‌کند که باید آن را به فال نیک گرفت و برای هر چه بهتر برگزار شدن چنین رویداد و رویدادهایی در شهر با تلاش همه بخش‌های دست اندر کار اقدام بیشتری صورت گیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میناب تصریح کرد: به همت مردم و با کمک نهادهای فرهنگی در شهر میناب مهمانی عید غدیر برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: در پی برگزاری این مهمانی ۸ موکب در میدان شهدا، ۲ موکب در محله محمدخانی، ۳ موکب در بلوار رسالت و نیز ۲ موکب در شهرک ولیعصر شهر میناب مستقر خواهند شد.

سهرابی عنوان‌کرد: ۵ موکب در بخش بندزرک و ۵ بخش موکب در بخش توکهور و هشتبندی نیز اعلام آمادگی کرده‌اند ضمن اینکه بیش از ۱۰ موکب نیز در سایر بخش‌های شهرستان میناب مستقر خواهد شد.

وی خاطرنشان‌کرد: علاوه بر برگزاری مهمانی غدیر، بازسازی واقعه غدیر خم در سه محله از محلات میناب نیز برگزار خواهد شد.