مشهد- مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: در پی وقوع زلزله شهرستان کاشمر بازسازی و تعمیر ۳۵۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدخلیل منبتی اظهار کرد: پس از وقوع زمین لرزه روزهای اخیر در شهرستان کاشمر، بازدیدهای میدانی از این شهرستان انجام شد و به منظور بررسی خسارت‌های احتمالی وارد شده به منازل مسکونی، ستاد مدیریت بحران در بنیاد مسکن شهرستان کاشمر تشکیل شد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: در این زمین لرزه، تعداد ۱۹۰۰ واحد شهری و ۱۶۰۰ واحد روستایی، دچار آسیب جدی شده بودند که بازسازی و تعمیرات این منازل در دستور کار جدی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در همین راستا اقداماتی همچون فراخوان کارشناسان بازسازی و سوانح کلیه شعب بنیاد مسکن در شهرستان‌ها و اعزام به منطقه جهت ارزیابی میزان خسارت وارده و اعلام به اداره کل مدیریت بحران استان، اعزام ماشین‌آلات عمرانی جهت آواربرداری، تشکیل پرونده برای خسارت دیدگان و معرفی به بانک جهت دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ساخت و… در حال انجام است.

منبتی ادامه داد: علاوه بر بازسازی و تعمیر منازل آسیب دیده ناشی از سیل، همچنین کمک‌هایی نیز به لحاظ معیشتی به خانواده‌های آسیب دیده در دستور کار بنیاد مسکن قرار دارد.