قزوین- مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان اینکه بیش از ۱۰۱۴ جشن در سطح استان برگزار شده است، گفت: حضور باشکوه و بی‌نظیر مردم در تاریخ استان قزوین ثبت شد.

حجت‌الاسلام یوسف پورآرین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری جشن بزرگ غدیر در استان قزوین اظهار کرد: در روز عید غدیر یک اتفاق بسیار مبارک در استان قزوین رخ داد و در جغرافیای استان قزوین یک اجتماع بی‌نظیر را شاهد بودیم.

وی افزود: یک اتفاق مشترک بین مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی، بنیاد غدیر، شورای شهر قزوین، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و دستگاه‌ها و نهادهای پشتیبان این جریان در و به‌خصوص نماینده ولی‌فقیه در استان شکل گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین بیان کرد: این اجتماع باعث رشد چند برابری حضور مردم شد و یکی از جشن‌های بی‌نظیر را در سطح استان قزوین شاهد بودیم و مردم استان قزوین تاریخ‌سازی کردند.

وی با بیان اینکه در ۳۶ نقطه در استان قزوین شاهد برگزاری جشن کیلومتری بودیم، تأکید کرد: طول جشن‌های کیلومتری استان قزوین ۸۵ کیلومتر بود.

حجت‌الاسلام پورآرین از برگزاری بیش از ۱۰۱۴ جشن در سطح استان قزوین خبر داد و گفت: ۳۰۰ موکب در استان قزوین در برگزاری این جشن‌ها مشارکت داشتند.

وی افزود: با همراهی مردم و خیرین در این روز بیش از ۶۶۰ هزار پرس غذا و اطعام بین مردم توزیع شد که کاری ماندگار و قابل تحسین بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین ادامه داد: این اتفاقات خوب و مشارکت مردم نشان دهنده تدین و تشرع مردم و استقبال مردم در برگزاری و اجتماعات مردمی در روز غدیر است.

وی با بیان اینکه نکته مهم این اجتماعات مشارکت خوب مردم، گروه‌های مردمی و مواکب در برگزاری مراسم‌ها بود، تأکید کرد: در قزوین بیش از ۱۲۰ موکب به دنبال ارائه خدمت بودند که حدود ۷۰ موکب پذیرش شد.

حجت‌الاسلام پورآرین با بیان اینکه در تاریخ قزوین جشنی به این شکل و وسعت کم‌سابقه است، تصریح کرد: این اجتماع مردمی بزرگ نشان داد که اگر زمینه برای حضور مردم فراهم شود مردم خود در صحنه حضور یافته و کار را پیش خواهند برد.

وی در پایان با بیان اینکه این اتفاق، کار بزرگی بود که محصول همراهی همه دستگاه‌ها و گروه‌های مردمی بود، یادآور شد: حس می‌کنیم اگر بتوانیم در جشن‌های دیگر نیز زمینه را فراهم کنیم بدون شک شاهد حضور بیشتر مردم خواهیم بود.