بسیج اساتید دانشگاه تربیت مدرس در خصوص اهمیت حضور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و لزوم انتخاب فرد اصلح بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این بیانیه آمده است:

«تقدیر و مشیت الهی بر این قرار گرفت تا به دلیل شهادت رئیس جمهور والامقام، انقلابی، مغتنم و کارآمد حضرت آیت ا... سید ابراهیم رئیسی و همراهان گرانقدر ایشان در سانحه هوایی واپسین روز اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یک سال پیش از موعد مقرر، به صورت زودهنگام و در ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار شود.

بسیج اساتید دانشگاه تربیت مدرس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره)، شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای امنیت و شهدای خدمت بخصوص شهدای اخیر، و همچنین چهلم شهادت حضرت آیت ا... رئیسی و همراهان عزیز ایشان و سالگرد شهادت آیت ا... سید محمد حسینی بهشتی و ۷۲ تن از یاران گرانقدر ایشان در حادثه تروریستی بمب‌گذاری در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران در ۷ تیر ۱۳۶۰، لازم می‌داند تا در ارتباط با چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نکاتی را یادآور شود:

اول - انتخابات در جمهوری اسلامی ایران همواره نماد و نشانه ذات مردم سالارانه این نظام مقدس بوده و ایران اسلامی این افتخار را دارد تا از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ده‌ها مورد از انواع انتخابات را با سلامت و امنیت کامل و به بهترین وجه برگزار کند.

دوم - در تمامی دوره‌های انتخابات چه در دوران رهبری حضرت امام خمینی (ره) و چه در دوران حضرت آیت ا... امام خامنه ای (مدظله)، رهنمودها و توصیه‌های ولی فقیه زمان درباره انتخاب اصلح، همواره چراغ راه و راهگشا بوده است و قطعا عمل به این رهنمودها ضامن پیشرفت کشور، حل مشکلات و اعتلای نظام جمهوری اسلامی بوده و خواهد بود.

سوم - در تمامی دوره‌های انتخابات، آنچه بیش از همه دارای اهمیت و تأکید بوده و هست، مشارکت پر شور ملت در انتخابات است. مشارکت بالا ضامن قدرت، صلابت، اقتدار و امنیت برای کشور، ملت و نظام است و مانع از طمع دشمنان ظالم خواهد شد و بر همگان واجب است تا برای افزایش مشارکت در انتخابات پیش‌رو بیشترین تلاش و همت را داشته باشند.

چهارم - معیارهای اصلی برای انتخاب فرد اصلح در انتخابات ۸ تیر، معیارها و ملاک‌های توصیه شده از سوی رهبر معظم انقلاب است و بر همگان واجب و لازم است تا با در نظر داشتن این معیارها، اصلح را تشخیص دهند. بر این اساس، مهمترین ویژگی‌ها برای انتخاب نامزد اصلح، داشتن اعتقاد قلبی به مبانی انقلاب و نظام، کارآمدی، نشاط و توانایی انجام کار، شب و روز نشناختن برای خدمت به مردم، استفاده از عناصر و همکاران معتقد به ظرفیت های داخلی و توانایی استفاده از ظرفیت‌های کشور است.

پنجم - نتیجه انتخابات ۸ تیر ۱۴۰۳ نقش بسیار مهمی در آینده کشور و تداوم فداکاری‌ها، کارآمدی و راه شهید رئیسی دارد و بر همه لازم است تا با همت، تلاش و انتخاب اصلح، فردی را در رأس قوه اجرایی قرار دهند که بتواند با رفع ضعف‌های گذشته، تداوم دهنده مسیر پیشرفت کشور باشد.

ششم - آنچه اهمیت دارد تمکین هر یک از نامزدهای ریاست جمهوری و طرفداران آن‌ها به نتایج انتخابات است. بدون شک بر نامزدهای غیرمنتخب و حامیان آن‌ها واجب است تا از هر گونه ایجاد شبهه در نتایج خودداری کرده و در صورتی که اعتراضی هم وجود دارد از مراجع قانونی و رسمی پیگیری شود تا موجب طمع دشمنان و بدخواهان کشور و ایران عزیز نشود.

به امید شرکت حداکثری آحاد مردم شریف کشورمان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری».