رشت- سخنگوی ستاد انتخابات گیلان با اشاره به مشارکت خوب گیلانی‌ها در انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری گفت: املشی ها بیشترین حضور را در انتخابات داشته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد شفیعی ثابت عصر جمعه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات گیلان، اظهار کرد: فرایند انتخابات در ۱۷ فرمانداری و ۲۹ بخشداری گیلان که از ۵ بامداد آغاز شده با سلامت و امنیت ادامه دارد.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات گیلان با اشاره به آغاز فرایند رأی گیری از ساعت ۸ صبح در ۲۶۸۸ صندوق در این استان بیان کرد: مشارکت در انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گیلان خوب گزارش شده است.

به گفته شفیعی ثابت، برابر بررسی‌ها در املش، سیاهکل، رودسر و رودبار به ترتیب بیشترین مشارکت را شاهد هستیم، تا این لحظه ۹ درصد با شناسنامه و ۹۱ درصد رأی دهندگان با کارت ملی رأی داده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۰ درصد بانوان و ۶۰ درصد آقایان گیلانی در انتخابات مشارکت کردند، افزود: بیشترین بازه سنی رأی دهندگان تا این لحظه ۵۵ تا ۶۰ سال بوده است.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات گیلان به بیان اینکه مردم اخبار و اطلاعیه‌ها را از صدا و سیما و رسانه‌های رسمی پیگیری کنند، گفت: صبح امروز شایعاتی مبنی بر اینکه شمارش آرا در برخی نقاط کشور آغاز شده در حالی که در هیچ کشوری پایان رأی گیری اتفاق نیفتاده است.