بوشهر- امام جمعه دیر گفت: انتخابات نشانگر استحقاق نظام اسلامی، پایبندی نظام اسلامی و مسئولان به قانون اساسی و مظهر توجه به رأی مردم و مردم سالاری دینی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه بندر دیر با گرامیداشت چهلمین روز شهادت سیدالشهدای خدمت و همراهان وی، اظهار داشت: شهید رئیسی مدافع نظام، خستگی ناپذیر، در خط ولایت و رهبری و خدمتگزار مردم بود و باید مسیر او را ادامه دهیم.

امام جمعه دیر با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، افزود: انتخابات نشانگر استحقاق نظام اسلامی، پایبندی نظام اسلامی و مسئولین به قانون اساسی و مظهر توجه به رأی مردم و مردم سالاری دینی است.

امام جمعه دیر ادامه داد: انتخابات مظهر مردم سالاری دینی و حضور مردم در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی است.

وی با اعلام اینکه انتخابات یک آزمون سیاسی است، عنوان کرد: حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب بهترین فرد اهمیت دارد.

حسینی با بیان اینکه رأی تک تک افراد در نتیجه انتخابات تأثیرگذار است، گفت: خانواده، بستگان و همه را به حضور در انتخابات دعوت کنید.

وی با بیان اینکه مشکلات وجود دارد اما نباید سرنوشت کشور را به این مسائل گره بزنیم، خاطرنشان کرد: یکی از راه حل‌ها برای رفع مشکلات حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب یک نیروی کاردان برای رفع مشکلات است.

خطیب نمازجمعه دیر تصریح کرد: حضور حداکثری در انتخابات دشمنان را مأیوس و زبان بدگویان را کوتاه می‌کند و باعث عزت و سرافرازی جامعه اسلامی می‌شود و پشتوانه محکمی برای رهبری و مردم و منتخب جمهور است.

وی با بیان اینکه همه نامزدها صالح هستند اما باید اصلح را انتخاب کنیم، بیان کرد: نامزد اصلح کسی است که به مبانی نظام و انقلاب اعتقاد قلبی دارد و علاوه بر معتقد بودن به جمهوریت و مردم سالاری، اعتقاد راسخ به جمهوری اسلامی هم داشته باشد.

حسینی خاطرنشان کرد: اعتقاد به اسلام و ارزش‌های اسلامی و ارزش‌های نظام، دشمن ستیزی، حمایت از مظلوم، توجه به ایثارگران و خانواده شهدا و آرمان‌های امام و کارآمدی از دیگر ویژگی‌های نامزد اصلح است.

وی با تاکید بر اینکه کسی را انتخاب کنیم که از افراد مسئله دار استفاده نکند، ابراز کرد: کسانی را انتخاب کنیم که از افرادی که ذره‌ای با انقلاب و نظام و امام زاویه دارند، استفاده نکند.

حسینی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های داخلی به معنای چشم نداشتن به بیگانگان است، تاکید کرد: کسی که برای حل مشکلات کشور چشم به خارج از مرزها و آمریکا دارد، قادر به دیدن ظرفیت‌ها و نیروهای داخلی و استفاده از آنها نیست.

وی عنوان کرد: شهید رئیسی ضمن اعتقاد به مبانی نظام و اسلام، در تقویت ارتباط با کشورها کم نگذاشت و کوتاه نیامد.

امام جمعه دیر بیان داشت: کسی که وابسته و دلبسته به آمریکا باشد و تصورش این است که بدون آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت و راهبرد دین و شریعت را مورد بی اعتنایی قرار می‌دهد، به درد ما نمی‌خورد.

وی با بیان اینکه انتخابات همواره در کمال سلامت و امنیت برگزار شده است، ابراز کرد: با این حال باز هم به مسئولان انتخابات تاکید می‌کنیم مواظبت کنند که شائبه‌ای ایجاد نشود و بهانه به دست بهانه جویان داده نشود.

خطیب نماز جمعه دیر با بیان اینکه از امروز رقابت‌های انتخاباتی به رفاقت تبدیل شود، اظهار کرد: نامزد منتخب، رئیس جمهور همه مردم است و همه باید او را بپذیریم و او نیز خودش را رئیس جمهور همه ملت بداند.

وی درباره هفته افشای حقوق بشر آمریکایی، افزود: آمریکا و اسرائیل با جنایتی که در غزه انجام داده و می‌دهند، در رأس ناقضان حقوق بشر هستند و دنیا چهره واقعی اینها را دید.

حسینی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در جمع مسئولان قوه قضائیه، گفت: اجرای عدالت باید با شجاعت و بدون ملاحظه باشد.

وی با اشاره به روز مباهله، یادآور شد: آیه مباهله سند حقانیت پیامبر و اهل بیت او است و امیرالمومنین (ع) همه ویژگی‌های پیامبر جز نبوت را دارد؛ با فضائل اهل بیت آشنا شویم و از عقاید خود دفاع کنیم.

امام جمعه دیر با اشاره به مشکلات آب در دیر، بیان کرد: با صحبتی که با فرماندار و رئیس آبفا داشتم مشخص شد پمپ یکی از چاه‌های تأمین آب شرب سوخته و این روزها شاهد هستیم که نوبت بندی ها نیز دچار مشکل شده که امیدواریم زودتر این مسئله برطرف شود.