اردبیل- دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: هواداران نامزدها و رسانه‌ها باید نسبت به رعایت قانون تا پایان فرآیند انتخابات تمکین کرده و از بیان اخبار بدون مبنا و غیر مستند خودداری کنند.

جلال آفاقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با دعوت از اقشار مختلف برای حضور حداکثری در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، از هواداران نامزدها و رسانه‌ها خواست تا نسبت به رعایت قانون تا پایان فرآیند انتخابات تمکین کرده و از بیان اخبار بدون مبنا و غیر مستند و نیز از هرگونه اعلام غیررسمی و زودهنگام نتایج انتخابات خودداری کنند.

وی تصریح کرد: هرگونه اقدام رسانه‌ای که موجب تشویش اذهان عمومی و القای پیروزی زودهنگام یک نامزد شود، تحت پیگرد دادستانی قرار خواهد گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: دستگاه قضا تأمین‌کننده امنیت و سلامت انتخابات است و در این زمینه تلاش و کوشش جدی می‌شود تا مردم در امنیت و سلامت کامل در انتخابات شرکت کنند.

آفاقی افزود: در کنار هیأت‌های اجرایی و نظارت، عوامل انتظامی، نظامی و اطلاعاتی نیز فضای انتخابات را رصد می‌کنند تا بر این امنیت و سلامت انتخابات خدشه‌ای وارد نشود.

وی با هشدار به فعالان فضای مجازی در نشر و انتشار اخبار کذب و بی‌پایه و اساس خاطرنشان کرد: با فعالان فضای مجازی که اقدام به تشویش اذهان عمومی کنند، برخورد جدی می‌شود و در این زمینه مماشاتی با هیچ متخلفی نمی‌کنیم.

آفاقی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: گشت سایبری را دادستانی با همکاری مجموعه نظامی و امنیتی فعال کرده تا فعالیت‌ها را در حوزه فضای مجازی رصد کنند و با هرگونه رفتار تشویش‌کننده افکار عمومی برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: نباید فعالان این فضا اخبار کذب و بی‌پایه و اساس را از کانال‌های دیگر و یا رسانه‌های معاند پخش و یا باز نشر کنند بلکه بهتر است به منابع رسمی رجوع کرده و اخبار درست و صحیح را در روز انتخابات منتشر کنند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل ادامه داد: حضور با بصیر مردم در استان اردبیل نیز از اول انقلاب زمینه‌ساز دفع توطئه‌ها و اسباب خوشحالی بوده و امروز نیز ۱۵ تیرماه ملت با بصیر این استان با رأی خود تیری بر قلب دشمنان می‌زنند.