گرمی- فرماندار شهرستان گرمی گفت: افزایش استفاده از تعرفه‌ها تا این ساعت نشان از رشد جهشی مشارکت مردم در پای صندوق‌های رأی است.

حسین مولایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مردم مرزنشین شهرستان گرمی همچون ساکنان سایر مناطق کشور از ساعت هشت صبح پای صندوق‌های رأی حاضر شدند تا در پشتیبانی از نظام و ولایت سنگ تمام بگذارند.

وی تصریح کرد: با توجه به مرزی بودن منطقه و روستاهای پراکنده عوامل اجرایی، نظارتی، پشتیبانی به همراه نیروهای تلاشگر انتظامی از ساعت ۵:۳۰ صبح به محل شعبه‌ها عزیمت کردند تا از ساعت هشت صبح امکان رأی‌گیری فراهم آید.

فرماندار شهرستان گرمی گفت: تاکنون هیچ‌گونه قطعی اینترنت و یا برق در روستاها و حتی مناطق دورافتاده مرزی گزارش نشده و تیم‌های سیار و اکیپ‌های سیار رأی‌گیری در مناطق عشایری و روستایی نیز که جمعیت کمتری دارند در حال اخذ رأی و جمع‌آوری آرای مردم هستند.

مولایی افزود: تاکنون بیش از ۵۰ درصد مشارکت مردم شهرستان گرمی در انتخابات ثبت شده و پیش‌بینی می‌شود یک رکورد بی‌سابقه در جذب آرای مردم و مشارکت آنها را در تاریخ گرمی در این دوره از انتخابات شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تا ساعت ۶ عصر رأی‌گیری ادامه دارد و برخی از اهالی زمان رأی‌گیری خود را به ساعات عصرگاهی موکول کردند که بعد از فارغ شدن از کار و تلاش در مزارع و برداشت محصول بتوانند آرای خود را نیز به صندوق‌ها بریزند.

مولایی اضافه کرد: امیدواریم مردم منطقه با توجه به ۲ ساعت باقیمانده به رأی‌گیری به سرعت در محل شعب اخذ رأی حاضر شده و رأی خود را در ساعات باقیمانده به صندوق‌ها بریزند.

وی بیان کرد: به هیچ وجه شمارش آرای صندوق‌های سیار و یا روستایی کم جمعیت آغاز نشده و با مهر و موم و اتمام رأی‌گیری شمارش آرا آغاز خواهد شد و ما به سرعت سعی می‌کنیم تا آمار تجمیعی را به ستاد انتخابات استان و وزارت کشور ارسال کنیم.

فرماندار شهرستان گرمی یادآور شد: متأسفانه برخی فعالان فضای مجازی اقدام به انتشار آرای غیرواقعی از شمارش روستایی می‌کنند که به هیچ وجه مردم نباید فریب این آمارهای کذایی را بخورند.