رئیس ستاد مدینه حج ۱۴۰۳ اعلام کرد که روز یکشنبه، ۱۷ تیرماه، آخرین ورودی زائران مدینه بعد به شهر پیامبر (ص) خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغری، رئیس ستاد مدینه گفت: فردا (۱۷ تیرماه) ۱۶۳۰ زائر در قالب ۱۴ کاروان به عنوان آخرین زائران مدینه بعد از مکه مکرمه به مدینه منوره می‌آیند.

وی افزود: زائرانی که به عنوان آخرین گروه وارد شهر پیامبر (ص) می‌شوند، همگی از اهل سنت هستند که به مدت ۵ روز در این شهر اسکان خواهند یافت.

اصغری گفت: این زائران علاوه بر زیارت حرم شریف نبوی و قبرستان بقیع، زیارت دوره (اماکن مقدس مدینه) نیز خواهند داشت و نوبت زیارت روضه شریفه نیز برای آن‌ها گرفته خواهد شد.

وی به تسهیل عملیات انتقال زائران از فرودگاه مدینه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه پس از اطلاع‌رسانی گسترده‌ای که در زمینه عدم قراردادن آب زمزم، نوشابه، پاور بانک، شامپو و… در چمدان صورت گرفت، مشکلات در این زمینه به حداقل رسیده و همین مسئله سبب شده که تأخیرهای پروازی به خاطر مشکل چمدان‌ها به حداقل خود برسد.

اصغری تصریح کرد: پروازهای انتقال زائران از فرودگاه بین‌المللی مدینه به میهن اسلامی نیز با تلاش و همدلی همکاران در بخش هواپیمایی با تأخیر بسیار کمتری نسبت به روزهای نخست در جریان است و زائران پس از ۵ روز اقامت در شهر مدینه به کشور منتقل می‌شوند.

رئیس ستاد مدینه بر ضرورت خدمت‌رسانی مطلوب و نظارت میدانی تا آخرین روز حضور زائران ایرانی در شهر پیامبر (ص) تأکید کرد و گفت: آخرین پرواز خروجی ویژه زائران از شهر مدینه منوره روز جمعه ۲۲ تیرماه خواهد بود که حجاج اهل سنت را به کشور منتقل خواهد کرد.

وی اضافه کرد: همچنین، آخرین پرواز شهر مدینه نیز بامداد روز شنبه (۲۳ تیرماه) به مقصد تهران انجام خواهد شد که مسافران آن عوامل اجرایی هستند.