بندرعباس- همزمان با فرا رسیدن ماه محرم ،ماه عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) از دیوار نگاره قهرمانان هرمزگان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، برای طراحی اثر هنری قهرمانان هرمزگان هنرمندانی از حوزه هنری استان هرمزگان و شهرداری بندرعباس به صورت ۴ ماه تلاش کرده‌اند.

کوروش سلمانی مسئول اجرا و نظارت طرح دیوار نگاره قهرمانان هرمزگان گفت: تمثال مبارک شهدای هشت سال دفاع مقدس؛ سردار شهید علی حاجبی، اسحاق دارا، اسدالله رئیسی و شهدای مدافع حرم خلیل تختی نژاد، عبدالحمید سالاری و رضا زارعی در این دیوارنگاره طراحی شده و در ضلع غربی شهرداری مرکزی بندرعباس نصب شده است.

وی افزود: ترکیب بندی مناسب، رنگ و فضای بومی و فولکوریک، اشاره به تاریخ و پیشینه مبارزه مردم جنوب و هرمزگان بر علیه استعمار، معماری جنوب، پوشش زنان و مردان، پوشش گیاهی جنوب، صید و صیادی، صنایع دستی، توجه به اقلیم جنوب از جمله عناصری هستند که در این طرح به خوبی و هنرمندانه ترسیم و استفاده شده است.

کوروش سلمانی توجه مطلق به زیبایی شناسی در انعکاس و بازخورد نقاشی‌ها، طرح‌ها و دیوار نگاره‌های شهری را برای یک شهر رو به رشد و در مسیر پیشرفت واجب عنوان کرد و بیان کرد: برای اثر گذاری و انتقال محتوا و مفهوم یک اثر هنری باید مخاطب شناسی کنیم و جنبه‌های هنری اثر را فدای سلیقه و گرایش‌های خاص نکنیم چرا که زبان هنر قدرتمندترین وسیله و ابزار برای فرهنگ سازی، تقویت فرهنگ و اشاعه آن است و نسل امروز و فردای ما باید با قهرمانان ملی و منطقه‌ای خود به با این زبان خوبی آشنا شوند.