سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که رسانه‌های جمعی آمریکا تظاهر می‌کنند که از جنایت‌های کی‌یف در منطقه دونباس، هیچ اطلاعی نداشتند!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد به‌رغم اینکه مسکو شواهد و مدارکی دال بر جنایت رژیم کی‌یف در منطقه دونباس ارائه داده است، رسانه‌های جمعی آمریکا تظاهر می‌کنند که از این موضوع بی‌اطلاع بودند!

زاخارووا در واکنش به گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز آمریکا درباره قتل یک سرباز اسیر روس به نقل از یک بهیار همراه گروه مزدوران خارجی حامی اوکراین، گفت: تماشای اینکه چطور خبرنگاران، رسانه‌ها، روزنامه‌ها، تلویزیون و پلتفرم‌های اینترنتی آمریکایی تظاهر می‌کنند که از خشونت هفت ساله رژیم کی‌یف علیه غیرنظامیان دونباس، که هم‌اکنون جزو روسیه است، هیچ اطلاعی نداشتند، مضحک است!

وی افزود: آنها تظاهر می‌کنند که درباره شکنجه اسرا و مردم به دست نیروهای مسلح اوکراین، گردان‌های ملی‌گرا و غیره، هیچ نمی‌دانند! و حالا هم یک پزشک آلمانی شروع به باز کردن چشم و گوش آنها کرده و آنها هم تظاهر می‌کنند که برای اولین بار است که چنین چیزی می‌شوند!

دیپلمات ارشد روس تصریح کرد: نباید فریب خورد و موضوع اصلی را ندید؛ طرف روسی، ساکنان دونباس و خبرنگارانی که به قیمت جان‌شان این اطلاعات را به جامعه جهانی مخابره می‌کنند، تمام شواهد و مدارک را ارائه کرده‌اند. خبرنگاران و رسانه‌های گروهی آمریکا و نیویورک‌تایمز برای چشم بستن روی حقیقت، آن هم در مقیاس گسترده، از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند.