لاهرود - مدیر کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود گفت: محرم ماه عدالت خواهی و جلوه ابدی عظیم‌ترین حماسه ظلم ستیزی و آزادگی در تاریخ بشریت است.

اسماعیل دستگزار در گفت وگو با خبرنگار مهر با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری و شهادت حضرت آقا اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: محرم ماه قیام و پیام است که دل‌های شیدای نیکان و مشتاقان را به سوی مراد و محبوبشان معطوف می‌سازد.

وی خاطرنشان کرد: ایام حماسه و عاطفه با فرا رسیدن این ماه آغاز می‌شود تا شیفتگان معرفت و عاشقان ایثار را با کاروان کربلا همراه و همنوا کند.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود گفت: محرم ماه عدالت خواهی و جلوه ابدی عظیم‌ترین حماسه ظلم ستیزی و آزادگی در تاریخ بشریت و حماسه سرخ عاشورا، حماسه عاشقان، دلسوختگان و پیروان مکتب حسینی (ع) است.

دستگزار بیان کرد: محرم ماه خدا است که انسانیت در آن تجلی یافت و امروز بر ماست که فرزندان این سرزمین را با درس‌های عاشورا آشنا کنیم و به آنان کمک کنیم تا مفاهیمی مانند آزادگی، ظلم ستیزی، ایثار، مردانگی، اخلاق و از خود گذشتن را فرابگیرند.

وی تصریح کرد: شاید بزرگترین درس مکتب عاشورا از برترین معلم اعصار و مظهر تقوای الهی حضرت امام حسین (ع) این حقیقت باشد که بالاترین مرتبه تقوا نه در زهد و اعتکاف بلکه با کسب بصیرت و ستیز دائم با طاغوت‌های زمان و ایستادگی در برابر ظلم و ستم حاکمان فاسد حاصل می‌شود.

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود خاطرنشان کرد: اکنون وظیفه همه ما است تا با شناخت و سرمشق قرار دادن فرهنگ عاشورا و پیام کربلا به ترویج مکتب آزادی خواه امام حسین (ع) و گسترش فرهنگ حسینی در جهان به عنوان یکی از اولویت‌های جامعه شیعی بپردازیم.

دستگزار ادامه داد: برای انجام این مهم لازم است تا با القای بصیرت حسینی به نسل جوان، تبیین فضیلت‌های سوگواری بر سید و سالار شهیدان و اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت آنان را از فلسفه قیام سید الشهدا (ع) که همانا احیای فرهنگ اسلام اصیل و زنده کردن ارزش‌های دینی از طریق قیام علیه حاکمیت ظالم عصر خود بود، آگاه کنیم.