کرمان- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: با برگزاری پویش به حرمت علی(ع) می بخشم، زمینه آزادی ۷ زندانی فراهم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمهدی قویدل پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و فراهم سازی زمینه ترویج فرهنگ صلح و سازش، پویش به احترام علی (ع) می بخشم، برگزار شد.

وی افزود: این پویش با همکاری سازمان زندان‌های استان کرمان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان برگزار و زمینه آزادی ۷ زندانی فراهم شد.

قویدل تصریح کرد: با حضور مصلحین و حکمین قرآنی در ۲۸ فقره از پرونده‌های مربوط به افرادی که به دلیل رد مال و خسارت، قصاص نفس در جرایم عمد و غیر عمد در زندان بسر می‌برند صلح و سازش برقرار شد.

معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تاکید کرد: در یکی از موارد با رضایت اولیای دم یک محکوم به قصاص نیز از مجازات اعدام رهایی یافت.

وی یادآور شد: همچنین در یکی از موارد مهم دیگر فرد زندانی به دلیل رد مال به مدت سه سال در زندان بسر می‌برد که با دخالت مصلحین و حکمین قرآنی این پرونده به صلح سازش ختم و زندانی مذکور نیز به دلیل نداشتن سابقه کیفری مؤثر، از زندان آزاد شد.

قویدل اظهار کرد: ظرفیت مردمی مصلحین و حکمین قرآنی در خصوص آزاد سازی زندانیان و اجرای سیاست کاهش جمعیت کیفری، بسیار مناسب است.

معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در پایان گفت: استفاده از ظرفیت مصلحین در این خصوص، جهت اجرا در زندان‌های سراسر استان در دستور کار این معاونت قرار دارد.