همدان-سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: همزمان با ایام ماه محرم تعداد یک هزار و ۲۰۰ مبلغ به مناطق مختلف استان همدان اعزام می‌شوند

حجت الاسلام رضا غلامی روشن در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام ماه محرم و شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین (ع) اظهار کرد: استان همدان استان دارالمومنین با سابقه درخشان در اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی است که همزمان با ایام محرم نیز برنامه‌های مختلفی در سطح استان انجام خواهد شد.

سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه حدود ۲ هزار و ۴۰۰ اماکن مذهبی در سطح استان همدان داریم اقامه عزا از اول ماه محرم در سوگ سالار شهیدان و یاران با وفای آن حضرت در این مکان‌ها و فضاهای باز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه همزمان با ایام ماه محرم تعداد یک هزار و ۲۰۰ مبلغ به مناطق مختلف استان همدان اعزام می‌شوند افزود: بر آورد ما در این راستا ۴۳ هزار نفر روز اعزام و برنامه با ارائه محتواهای محرمی است.

غلامی روشن افزود: با توجه به رسالت سازمان تبلیغات رویکرد ما رویکردو گفتمان محور مقاومت است و همان طور که حضرت اباعبدالله حسین (ع) با شعار «هیهات من الذله» هرگز زیر باز ظلم نرفتند و به دنبال حق طلبی بودند امروز نیز در مسیر ایشان همه جا کربلا و همه روز عاشورا است و تنها جبهه مقاومت ما غزه نیست، همه اماکن دینی و مذهبی ما باید بر مسیر محور مقاومت باشد و با این وجود باید خود را در در جبهه مقاومت تعریف کنیم و محور این گفتمان نیز بر مبنای قرآن باشد.

وی با اشاره به اینکه همچنین در راستای برگزاری برنامه‌های متنوع در این ایام ده‌ها برنامه دیگر نیز پیش بینی و برنامه ریزی شده است تصریح کرد: ایجاد صوت سیار در محلات، ایجاد ایستگاه‌های صلواتی کودکان و نوجوانان (شور کودکانه حسینی)، تجمع جوانان پسر نسل حسینی و تجمع دختران حسینی و مادران زینبی از جمله این برنامه‌ها است.

سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی همدان، برپایی کاروان گروه سرود نسل حسینی در محلات و محیط‌های آپارتمان نشین را از دیگر برنامه‌های ایام محرم برشمرد و افزود: برگزاری همایش بزرگ شیر خوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم و همچنین مراسم‌هایی شیر خوارگان در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا در دیگر روزهای محرم از دیگر برنامه‌های این ایام است.

وی اقامه نماز ظهر عاشورا، نمایش‌های خیابانی با محور مقاومت و…، برپایی مراسم عزا در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها ویژه مسافرین، محافل روایت گری نهضت عاشورا، مراسم چهارپایه خوانی در بازارها، مراسم عزاداری در بیت شهدا تا پایان ماه صفر و مراسم عزاداری دانش آموزان در منزل معلمین دارای فرزند شهید را از دیگر برنامه‌ها دانست.

غلامی روشن اجرای طرح هر کوچه یک حسینیه و خیمه مشاوره در محافل عزا (جمعیت و ازدواج آسان و…)، خیمه کودک (جهت ایجاد فضای جذب کودکان) با رویکرد آرامش خانواده در زمان عزاداری را از دیگر برنامه‌های ایام محرم در همدان برشمرد و تصریح کرد: برگزاری محافل قرآنی با رویکرد زندگی با آیه‌ها، برنامه‌های تبیینی در مراسم شیرخوارگان، تعزیه خوانی در محلات شهری و روستایی (این چندسال مورد اقبال نسل جوان قرار گرفته)، ایستگاه‌های ماشین نویسی با محوریت فضا سازی شهری بوی محرم (شعار محوری سال) از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده توسط سازمان تبلیغات اسلامی همدان در ایام ماه محرم است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به همکاری هئیت های نوجوانان و دانش آموزی، برگزاری مراسم ویژه این قشر را نیز با مدیریت دانش آموزان داریم یادآور شد: زمینه سازی برپایی نمازهای ظهر عاشورا ترویج روضه‌های خانگی، هر خانه یک پرچم، تهیه بسته‌های محتوایی محوری ویژه مبلغین و مادحین، برگزاری محافل شب شعر عاشورایی و… از دیگر برنامه‌ها در این ایام است