اراک - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: حدود ۱۵۷ هزار مشترک برق خانگی این استان از مجموع ۳۶۸ هزار قبض برق صادره از ابتدای خردادماه تاکنون، مشمول پاداش صرفه‌جویی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود محمودی اظهار کرد: برای مشترکان خانگی، از ابتدای خردادماه تاکنون حدود ۳۸ میلیارد ریال پاداش تخصیص یافته است.

وی بر تداوم و افزایش همراهی همه جانبه شهروندان در مدیریت مصرف برق طی روزهای آتی تاکید کرد و گفت: با افزایش دمای هوا در روزهای پیش‌رو بر اساس پیش‌بینی هواشناسی، انتظار است میزان مصرف برق در استان مرکزی به میزان قالب ملاحظه‌ای افزایش یابد و این مسئله، حفظ پایداری شبکه برق به ویژه در ساعات اوج بار را با چالش مواجه می‌کند.

محمودی گفت: حدود ۱۵۷ هزار مشترک برق خانگی این استان از مجموع ۳۶۸ هزار قبض برق صادره از ابتدای خردادماه تاکنون، مشمول پاداش صرفه‌جویی شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی، ضمن تقدیر از همکاری مشترکان برق استان مرکزی، تاکید کرد: تمام ظرفیت‌های فنی به منظور توزیع مناسب انرژی استان به کارگرفته شده است.

وی افزود: در هفته جاری نیاز است همه مشترکان برق به ویژه در بخش‌های اداری و خانگی، حداکثر همکاری را در مدیریت مصرف برق به عمل آورند تا شاهد بروز هیچ‌گونه اختلالی در تأمین برق مورد نیاز نباشیم.

محمودی گفت: تاکنون ۱۵ مشترک اداری این استان مشمول قطع برق شده‌اند و باید همه ادارات مطابق با مصوبه هیأت وزیران کاهش ٣٠ درصدی مصرف برق در ساعات اداری و کاهش ٦٠ درصدی مصرف در ساعات غیراداری داشته باشند.

وی اظهار کرد: طی روزهای آتی با توجه به افزایش دمای هوا، این شرکت نظارت خود را بر عملکرد ادارات، افزایش می‌دهد.

افزایش ۷۰ مگاواتی مصرف برق در استان مرکزی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: مصرف برق در این استان در ظهر امروز (یکشنبه) نسبت به هفته قبل، ۷۰ مگاوات افزایش یافت.

محمود محمودی افزود: نیاز مصرف برق در ظهر روز امروز در این استان به یک‌هزار و ۴۰۰ مگاوات رسید که این میزان در هفته گذشته یک ۱۱۳۰ مگاوات بوده است.

وی بیان کرد: چنانچه مدیریت مصرف برق در بخش خانگی مورد توجه جدی قرار نگیرد، ثبت رکوردهای جدید مصرف دور از انتظار نیست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با بیان اینکه این استان دارای بیش از ۸۱۳ هزار مشترک برق در بخش‌های مختلف است، ادامه داد: استفاده از دورکند کولرهای آبی و نصب سایبان و سرویس دوره آن و استفاده از کولرهای آبی و تنظیم درجه کولرهای گازی روی دمای آسایش (۲۴ درجه سانتیگراد) نقش مؤثری در کاهش مصرف برق دارد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

محمودی گفت: انتظار است شهروندان با خاموش کردن وسایل غیرضروری به ویژه کاهش بار سرمایشی در ساعت‌های پیک مصرف، در مدیریت شبکه برق مشارکت فعال داشته باشند.