مرکز حقوق بشری اروپا-مدیترانه با اشاره به اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه بیماران و مجروحان در غزه، خواستار اقدام جامعه جهانی در برپایی بیمارستانهای صحرایی در شمال غزه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، مرکز حقوق بشری اروپا- مدیترانه اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی بیماران و زخمی شدگان را تحت محاصره قرار داده تا به شهادت برسند.

این مرکز حقوق بشری بر ضرورت انتقال این زخمی شدگان و بیماران به خارج از غزه برای درمان تاکید کرد.

مرکز حقوق بشری تاکید کرد: ما خواهان اقدام جامعه جهانی در برپایی بیمارستان‌های صحرایی با توجه به از کار افتادن بیمارستان‌های غزه هستیم.

این مرکز بیان کرد: ما درباره جان باختن بیش از ۲۶ هزار زخمی و بیمار هشدار می‌دهیم. این افراد نیاز دارند که برای درمان به خارج از غزه منتقل شوند. از زمان تسلط اسرائیل بر گذرگاه رفح در هفتم ماه می و بستن آن، سفرهای درمانی متوقف شده است.

مرکز مذکور از فروپاشی ساختار بهداشتی غزه خبرداد و اینکه ۳۴ بیمارستان از ۳۶ بیمارستان در غزه بر اثر حمله برنامه ریزی شده از سوی رژیم صهیونیستی از کار افتاده اند.

این مرکز اعلام کرد: برآورد می‌کنیم که بیش از ۱۲ هزار مجروح برای نجات جان به سفر نیاز دارند. محاصره و بستن گذرگاه‌ها پس از ویرانی بیمارستانها و مراکز درمانی به مثابه اعدام جمعی بیماران و مجروحان و کشتن عامدانه آنهاست. ما خواستار دخالت فوری برای برپایی بیمارستان‌های صحرایی در شمال غزه و فشار به اسرائیل برای توقف حملات متوالی خود به بیمارستانها و تضمین خروج افراد نیاز درمان به خارج از غزه هستیم.