اردبیل- مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با روی کار آمدن دولت جدید احداث مسکن در قالب طرح نهضت ملی متوقف نمی‌شود.

محبوب حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: حرکت خوبی که در دولت سیزدهم و با درایت رئیس جمهور شهید در احداث واحدهای مسکونی نهضت ملی آغاز شد قطعاً با تدبیر شایسته رئیس جمهور منتخب ادامه خواهد داشت تا در دولت چهاردهم شاهد بهره‌برداری و به ثمر نشستن این طرح با تلاش مضاعف مسئولان باشیم.

وی تصریح کرد: برای احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی تلاش و زحمات زیادی در سطح ملی و استان اردبیل کشیده شده و ما بر اساس قانون جهش تولید مسکن سعی کردیم تا پیش‌بینی لازم برای تأمین زمین و احداث سریع واحدها را با کیفیت مطلوب‌تر و تدارک زیرساخت‌ها انجام دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: بیش از ۲۹ هزار نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل با واریز مبلغ ۴۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان تاکنون در این طرح مشارکت کردند و همچنان انتظار می‌رود آورده متقاضیان به سرعت تأمین و در کنار آن تسهیلات پرداختی نیز تا سقف ۵۵۰ میلیون تومان فرصتی را فراهم کند تا این پروژه به سرعت تکمیل و تحویل افراد فاقد سرپناه شود.

حیدری افزود: به هیچ وجه در اجرای این طرح حق متقاضی ضایع نشده و تنها افرادی که تاکنون از امتیاز مسکن، زمین و یا تسهیلات استفاده نکرده بودند، بهره‌مند از حمایت‌های دولتی شدند تا در مجموع احداث واحدهای ساختمانی برای تمام متقاضیان به انجام برسد.

وی خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن را غیرقانونی و خلاف مقررات و آئین‌نامه‌ها اعلام کرد و ادامه داد: ورود دلالان به این حوزه صحیح و درست به نظر نمی‌رسد و ضرورت دارد صاحبان امتیاز نهضت ملی مسکن در این شرایط در کنار صیانت از حق و حقوق خود تلاش کنند تا در پرداخت وجه اولیه به ساخت سریع این واحدها کمک کرده تا بتوانیم واحدها را به سرعت تحویل دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خاطرنشان کرد: برای ۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی نیز تأمین زمین انجام شده و در ماه‌های آینده عملیات احداث این واحدها نیز شروع می‌شود و قطعاً همراهی بانک‌های عامل نیز در این زمینه می‌تواند بسیار مؤثر و راهگشا باشد.