سمنان- نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که در هفته جاری شاهد وزش بادهای شدید در اقصی نقاط استان سمنان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، وزش بادهای شدید در اقصی نقاط استان سمنان یکی از مهمترین پیش بینی‌های سازمان هواشناسی بر طبق مطالعه نقشه‌های هواشناسی و پایش آمارها و اطلاعات از روز دوشنبه هفته جاری تا پایان هفته است.

طبق اعلام سازمان هواشناسی از امروز دوشنبه کم کم هوا در اغلب نقاط استان سمنان قدری خنک‌تر شده و شاهد وزش باد نسبتاً شدید در این استان خواهیم بود همچنین پیش بینی‌ها احتمال بروز بارش و رگبار پراکنده را نیز متحمل دانسته‌اند.

اداره کل هواشناسی استان سمنان اعلام کرده است تا پایان هفته وزش بادهای نسبتاً شدید و تند بادهای لحظه‌ای را بخصوص در ساعات بعد از ظهر و شب در نقاط مختلف استان شاهد خواهیم بود.

علت این بادها اما تقارن و برخورد توده هوای سرد و کم فشاری است که از امروز وارد استان شده با جبهه هوای گرم کویری مستقر در این استان خواهد بود.

بنا بر تحلیل الگوهای پیش یابی و تصاویر ماهواره‌ای شاهد افزایش ابر نیز در نقاط مختلف استان سمنان همزمان با صبح دوشنبه خواهیم بود. بارش پراکنده رگباری و گاهی رعد و برق در مناطق شمالی و ارتفاعات، دیگر پیش بینی سازمان هواشناسی برای نقاط مختلف استان سمنان است.

کارشناسان هواشناسی همچنین از ورود سامانه کم فشار بارشی به استان از روز دوشنبه خبر داده‌اند و اعلام داشتند که بارش تگرگ در مناطق مستعد، از جمله آثار این سامانه کم فشار و بارشی است.

همچنین ورود این سامانه دمای هوا را نیز تا حدود محسوسی کاهش خواهد داد. این وضعیت تا پایان هفته جاری در اقصی نقاط استان پابرجا است.