یک نماینده مجلس با اشاره به فعالیت جواد اوجی در وزارت نفت دولت سیزدهم گفت: حضور موفق اوجی در وزارت نفت دولت سیزدهم منجر به تعیین تکلیف میادین مشترک شد.

موسی احمدی نماینده مجلس در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با مهر درباره میزان رشد سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز در دولت سیزدهم گفت: صنعت نفت و گاز یکی از صنایع سودده در ایران و سایر کشورها محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه میزان سرمایه گذاری خارجی طی دو سال نیم دولت سیزدهم افزایش چهار برابری پیدا کرده است خاطر نشان کرد: این سرمایه گذاری در گام اول منجر به توسعه میادین نفت و گاز و در مراحل بعد منجر به افزایش برداشت خواهد شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: در دولت سیزدهم شاهد سرمایه گذاری ۲۸.۵ میلیارد دلاری در صنعت نفت و گاز بودیم که این میزان سرمایه گذاری توانسته بیش از ۱۰۰ پروژه در صنعت نفت و گاز کشور را تکمیل کند.

وی در ادامه بیان کرد: دولت سیزدهم یک دولت عملگرا بود و خارج از تشریفات و انعقاد قراردادها، نگاه اجرایی به قراردادهای مختلف صنعت نفت و گاز داشت و این مسئله باعث جهش در صنعت نفت و گاز و سرمایه گذاری در آن شد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در زمان مدیریت اوجی غالب میادین نفتی مشترک تعیین تکلیف شدند که این مسئله می‌تواند منجر به افزایش تولید نفت در سالهای آینده شود.