کرمان- مدیر کل بازرسی استان کرمان گفت: طی یکسال گذشته برای ۹۸ نفر از کارکنان و مدیران اجرائی متخلف استان کرمان پرونده قضایی تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد آبیار صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران به تشریح اقدامات یکسال گذشته اداره کل بازرسی استان کرمان پرداخت و اظهار کرد: این ۹۸ نفر شامل کارکنان و مدیران اجرایی است که فساد اداری داشته و یا افرادی با فرار مالیاتی و یا پولشوئی بوده‌اند.

آبیار بیان کرد: این افراد توسط سازمان بازرسی شناسایی و به دستگاه قضائی معرفی شده‌اند که بر این اساس، میلیاردها ریال به بیت المال مسترد شده است.

مدیر کل بازرسی استان کرمان تصریح کرد: میزان وجوه شناسایی شده و یا برگشت شده به خزانه که عمدتاً مربوط به فرار مالیاتی بوده، به مبلغ بیش از ۶ هزار میلیارد ریال بوده است.

وی گفت: سازمان بازرسی کل استان کرمان به منظور حمایت از فعالان اقتصادی استان در ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل، شورای حفظ حقوق بیت المال و مرکز خدمات سرمایه گذاری استانداری حضور فعالی داشته است.

آبیار تاکید کرد: همچنین ارتباط مستمر با دستگاه‌های متولی امر در جهت مرتفع کردن موانع سرمایه گذاری در استان از جمله بانک‌های عامل، سازمان صمت، اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی محقق شده است.