همدان-کارشناس واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر از برگزاری جلسات تبیین نهضت عاشورا از سوی اساتید قرآنی در جلسات قرآن خبر داد.

ایرج یارمحمدی، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تسلیت ایام ماه محرم اظهار کرد: همزمان با ایام ماه محرم و صفربرنامه‌های مختلف قرآنی در سطح شهرستان به همت واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شروع مراسمات عزاداری هیئات حسینی با تلاوت قرآن خواهد بود افزود: برگزاری کرسی تلاوت قرآن و همچنین محافل انس با قرآن کریم در مساجد شهر و روستا تا پایان ماه صفر را نیز در سطح شهرستان ملایر خواهیم داشت.

کارشناس واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر از برگزاری طرح زندگی با آیه‌ها متناسب با ماه محرم و آیات منتخب در این ماه اشاره کرد و گفت: انجام بیش از ۳۰ ختم قرآن و اهدا ثواب آن به امام حسین ع و یارانش نیز در طول ماه محرم به همت علاقمندان به کتاب وحی انجام می‌شود.

وی احیا شب عاشورا با تلاوت قرآن و شصت پاره خوانی را از دیگر برنامه‌ها در ایام حزن و اندوه سید و سالار شهیدان دانست و تصریح کرد: اعزام قاری قرآن به هیئات مذهبی و برگزاری مراسمات عزاداری در مراکز قرآنی و خانه‌های قرآنی نیز در طول این دو ماه انجام می‌شود.

یار محمدی از برگزاری جلسات تبیین نهضت عاشورا از سوی اساتید قرآنی در جلسات قرآن خبر داد و افزود: برگزاری طرح ختم قرآن در ایام پایانی صفر و اهدا ثواب آن به روح پیامبر (ص)،امام حسن (ع) و امام رضا (ع) و هماهنگی با روحانیون جهت پیوند امام حسین ع با قرآن در منابر و مراسمات روضه خوانی نیز صورت گرفته است.