بندرعباس-مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کیفیت خدمات دریایی بنادر با تامین تجهیزات جدید دریایی ارتقا خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، اله‌مراد عفیفی‌پور در حاشیه بازدید از تجهیزات دریایی و شناورهای خدماتی بندر شهید رجایی افزود: به همت مدیران و کارکنان حوزه معاونت دریایی این اداره‌کل و به رغم تمام محدودیت‌ها، خدمات مورد نیاز حوزه دریایی در حال انجام است.

وی با اشاره به سفارش انواع فروند شناور خدماتی و یدک‌کش در کشتی‌سازی‌های داخلی و با مشارکت بخش خصوصی از سوی سازمان بنادر ادامه داد: با توجه به تلاش‌های سازمان بنادر به منظور تأمین نیازمندی‌های تجهیزاتی در بنادر در ماه‌های آینده شاهد تحول خوبی در حوزه تأمین و استقرار تجهیزات دریایی در بنادر جنوبی و شمالی خواهیم بود.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر با بیان اینکه ارائه خدمات دریایی با تأمین تجهیزات جدید دریایی ارتقا می‌یابد، اضافه کرد: در ماه‌های آینده این شناورها به ناوگان خدمات دریایی کشور از جمله بندر شهید رجایی اضافه می‌شود.

هفته گذشته دو فروند شناور راهنمابر هدایت کشتی ۲۰۲ و جستجو و نجات ناجی ۵۰ (RIB) به یاد شهدای خدمت در دولت سیزدهم به ظرفیت ناوگان خدمات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اضافه شد. این دو شناور توسط سازمان صنایع دفاع و بخش خصوصی با طراحی کاملاً بومی ساخته شده و قرار است تا پایان امسال هشت فروند شناور یدک‌کش به ظرفیت ناوگان دریایی بندر شهید رجایی اضافه شود.