وزیر نفت از رشد ۲۰ درصدی درآمدهای نفتی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه حیات دولت خبرنگاران گفت: از اقدامات خوب دولت آقای رئیسی افزایش تولید نفت و گاز و فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی است.

وی افزود: قاعدتاً افزایش تولید منجر به افزایش درآمدها می‌شودو به افزایش توان مالی و اقتصادی دولت کمک شایانی می‌کند به گونه‌ای که در تولید درآمدهای نفت و گاز شاهد رشد ۱۰ درصدی در سال ۱۴۰۱ و رشد ۲۰ درصدی در سال ۱۴۰۲ بودیم.

وزیر نفت تاکید کرد: برای صدهزار بشکه نفت که به تولید اضافه شود، مثلاً با حدود قیمت نفت بشکه‌ای ۷۰ دلار ۲.۸ میلیارد دلار درآمدزایی در سال برای کشور ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: البته در سه سال گذشته این موضوع افزایش تولید انجام شده است و تولید نفت از دو میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز به سه میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه رسیدیم.

وزیر نفت یکی از راهکارهای جلوگیری از کسری بودجه و افزایش منابع درآمدی دولت را تولید نفت عنوان کرد و تاکید کرد: همچنین ذخایر هیدروکربنی مایع بیش از ۱۵۳ میلیارد بشکه است و هر چه بتوانیم تولید نفت را افزایش داده و ظرفیت پالایشگاهی را ارتقا دهیم، درآمدهای ارزی خوبی به دولت خواهد رسید و توان اقتصادی دولت را افزایش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه در وزارت نفت ده‌ها هزار کارشناسان نخبه وجود دارند که از توان آنها استفاده می‌شود، تاکید کرد: با توان داخلی این اتفاق‌های خوب رقم زده می‌شود و امیدواریم این ریل گذاری که انجام شده، ادامه یابد.
اوجی با اشاره به فصل تابستان و سفرهای بین شهری و تمهیداتی که این وزاتخانه برای ذخایر بنزین اندیشه است، خاطرنشان کرد: برای موضوع بنزین روش‌های غیرقیمتی پیش گرفتیم و مصرف بنزین را مدیریت کردیم.