یزد- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: متقاضیان سفر اربعین حتما گذرنامه خود را کنترل کرده و در صورتی که تاریخ گذرنامه پایان یافته از هم اکنون برای گذرنامه جدید اقدام کنند.

علی اکبر عزیزی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: افرادی که اعتبار گذرنامه آنها کمتر از ۶ ماه است باید گذرنامه جدید بگیرند و گذر نامه‌هی قبلی تمدید نخواهد شد.

وی ادامه داد: سامانه ۳۱۱۴ به صورت شبانه روزی در ستاد اربعین استان یزد پاسخگوی سوالات مردم است و هماهنگی‌های لازم با سیستم حمل و نقل انجام شده و امسال نیز ناوگان‌های حمل و نقل، زائران را به سمت مرز چذابه منتقل می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت پزشک و پرستار نیز در همه موکب‌های این استان فعالیت خواهند داشت و مقرر شده جهاد کشاورزی نیز جیره خشک برای موکب‌ها فراهم کند.

عزیزی ادامه داد: گذرنامه‌های زیارتی امسال از طریق فضای پلیس من نیز صادر می‌شود و نیاز به مراجعه حضوری نیست هنچنیین زائران گرامی می‌توانند علاوه بر اینکه از این گذرنامه‌ها برای راهپیمایی اربعین استفاده می‌کنند به مدت پنج سال نیز در طول سال به کشور عراق سفر داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت. بهره گیری از ظرفیت حمل و نقل صنایع و معادن، اطلاع رسانی مناسب به زائران، تقویت امکانات رفاهی و استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های استان از تصمیم‌های اتخاذ شده ستاد اربعین است و این جلسات استمرار خواهد داشت.