اراک- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی گفت: فریضه مهم و الهی امر به معروف و نهی از منکر باید به درستی در جامعه تبیین و نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مصطفی فرخی عصر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر همزمان با ماه محرم الحرام آغاز شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی افزود: بدون گسترش روحیه مسئولیت پذیری اجتماعی، هیچ حکومتی نمی‌تواند آسیب‌های اجتماعی را کاهش یا افزایش دهد.

حجت‌الاسلام فرخی گفت: انتظار است امر به معروف و نهی از منکر به درستی به جامعه معرفی و تبیین شود و باید اذعان کرد که این مهم در سایر کشورهای جهان با عنوان مسئولیت اجتماعی با هدف افزایش خوبی‌ها و کاهش بدی‌ها وجود دارد و پیش از اینکه وظیفه اسلامی باشد تکلیف انسانی است.

وی افزود: برخی تصورشان از امر به معروف و نهی از منکر تنها موضوع عفاف و حجاب است در حالی که این مهم، یک پنجاهم از این فریضه الهی است.

حجت الاسلام فرخی در تشریح مأموریت‌های ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان بیان کرد: شورای امربه معروف و نهی از منکر با هدف ایجاد خود کنترلی در ادارات و پیشگیری از اتفاقات ناپسند در ۹۰ دستگاه دولتی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۳۲ شورا در ادارات فرهنگی شکل گرفته که هر سال مستندات و گزارش‌هایی از فعالیت‌های خود به ستاد ارائه می‌دهند و این دستگاه در امر عفاف و حجاب مسؤولیت دارد تا این رسالت قانونی را به نحو احسن اجرایی کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی تصریح کرد: شورای امربه معروف و نهی از منکر در ۳۶ مسجد شهرستان اراک راه اندازی شده که در همه زمینه‌ها فعالیت‌های اثرگذاری داشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه نقش رسانه‌ها در رستگاری جامعه مهم و اثرگذار است، افزود: رسانه باید معروفات جامعه هرچند اندک باشد را به‌صورت فراگیر منتشر کنند چرا که این اقدام، زمینه رشد منکرات را کاهش می‌دهد.