خرم‌آباد - استاندار لرستان از توسعه پارک علم و فناوری لرستان با پرداخت تسهیلات تبصره ۱۵ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت عصر امروز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پاک علم و فناوری لرستان با بیان اینکه سابقه تأسیس پارک علم و فناوری استان لرستان چندان زیاد نیست، اظهار داشت: در مقایسه با سایر پارک‌های کشور نخبه‌های علمی و جوانان خوبی گرد هم جمع شده و در حوزه‌های مختلف کارهای زیادی از جمله الکترونیک، کامپیوتر، شیمی، علوم آزمایشگاه و خدمات خوبی هم در سطح ملی ارائه می‌دهند که این موضوع برای من بسیار جالب بود.

وی تصریح کرد: اینکه بعضی از شرکت‌ها در سطح ملی و حتی بین‌المللی فعالیت می‌کنند جای افتخار و خوشحالی دارد و انتظار دارم صنعتگران استان برای ارتقا صنعت خود از این پارک بازدید کنند.

استاندار لرستان، افزود: لازم است مدیر پارک علم و فناوری استان و معاونت اقتصادی استانداری تمهیدات لازم را فراهم آورند تا این عزیزان بهتر معرفی و شناخته شوند.

شفقت با اشاره به وجود برخی مشکلات در این مجموعه، گفت: بخشی از آنها در اختیار استان است از جمله توسعه فضا به‌منظور استقرار سایر عزیزانی که در حوزه کار دانش‌بنیان هستند یک بخش دیگر هم معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به معاونت علم و فناوری ریاست‌جمهوری و معاونت پارک علم و فناوری وزارت علوم است که دراین‌خصوص مذاکراتی انجام شده و موضوع را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: من خیلی خوش‌بین هستم و فعالیت پارک علم و فناوری استان را مطلوب می‌دانم.

استاندار لرستان با اشاره به پیشرفت‌های علمی خوبی که در استان لرستان هست، افزود: یکی از سیاست‌های راهبردی مقام معظم رهبری توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و گسترش پارک‌های علم و فناوری است که یکی از محورهای اشتغال کشور و جوانان است و لذا ایجاد اشتغال از این مسیر یکی از اولویت‌های ما است.

شفقت با تأکید بر ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: با تأمین زیرساخت‌های لازم برای توسعه پارک علم و فناوری و از طریق تبصره ۱۸ با تأمین منابع مالی موردنیاز و معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به صنعتگران از آنها حمایت می‌کنیم.

وی با تأکید بر اهمیت کار تجاری، گفت: مهم‌ترین کاری که در کنار کار علمی باید انجام شود، تجاری‌سازی است و شرکت‌های دانش‌بنیان زمانی موفق هستند که شخصاً چرخه تجاری‌سازی دستاوردهایشان را علاوه بر پیگیری‌های مدیران پارک کسب کرده باشد.