ایلام-استاندار ایلام گفت: زیرساخت‌های پایانه شهید سلیمانی مهران و زرباطیه عراق در مقایسه با گذشته متحول شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام ظهر روز پنجشنبه در نشست مشترک وزاری کشور ایران و عراق با قدردانی از حمایت‌های وزیر محترم کشور در تکمیل زیرساخت‌های اربعین‌حسینی، اظهار داشت: تشکر می‌کنم چرا که با حمایت دکتر وحیدی زیرساخت‌ها در مقایسه با سنوات گذشته تکمیل شده است.

وی با اشاره به بازدید امروز از زیرساخت‌های پایانه زرباطیه عراق، گفت: خوشبختانه پایانه شهید سلیمانی مرز مهران و پایانه زرباطیه کشور عراق در مقایسه با گذشته متحول شده است.

استاندار ایلام بیان داشت: تقاضا داریم حمل وسایل مواکب از گمرک تسهیل شود که در زمان‌بندی تعیین‌شده ستاد مرکزی اربعین، مواکب بتوانند کامیون‌های حامل مواکب را از مرز عبور دهند و وارد کشور عراق شوند.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام با اشاره به ترمینال مسافربری زرباطیه، گفت: اربعین سال گذشته که از این ترمینال بازدید کردیم، آسفالت نشده و دارای امکانات رفاهی نبوده و زوار ایرانی با مشکلاتی مواجه بودند که امیدواریم کل این ترمینال آسفالت شود و مجتمع رفاهی و خدماتی در آن ایجاد شود.

بهرام‌نیا از حمایت‌های وزیر کشور و همکاری‌های وزیر کشور عراق و استاندار واسط در برگزاری هر چه بهتر کنگره بزرگ اربعین قدردانی کرد.

وی عنوان کرد: با عنایت به تصویب بازارچه مهران از طرف هیأت دولت، از استاندار واسط عراق خواستاریم که در آینده نزدیک هماهنگی لازم را برای فعالیت این بازارچه بین دو کشور فراهم آورد.