لاهرود_امام جمعه لاهرود گفت: از دیدگاه رهبر معظم انقلاب بصیرت معیار تمایز خواص از عوام است و آنچه سبب می شود انسان در این تقسیم بندی جزو خواص قرار بگیرد، روشن بینی و بصیرت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن صفری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر لاهرود در محل مصلای امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) اظهار کرد: عاشورا زمانی به وجود آمد که خواص طرفدار حق از ترس از دست دادن مال و پست و مقام حاکمیت باطل را پذیرفتند.

وی خاطرنشان کرد: از دیدگاه رهبر معظم انقلاب بصیرت معیار تمایز خواص از عوام است آنچه سبب می‌شود انسان در این تقسیم بندی جزو خواص قرار بگیرد روشن بینی، روشن دلی و بصیرت است.

امام جمعه شهر لاهرود بیان کرد: مهمترین مطلب در عبرت‌ها شناخت عوامل سقوط لغزش خواص است و با توجه به جایگاه آنها در میان مردم لغزش آنها سبب لغزش عوام خواهد بود.

حجت الاسلام صفری گفت: در تاریخ اسلام بدترین شکل عملکرد خواص را در حادثه عاشورا مشاهده می‌کنیم که کوتاهی خواص سبب شد که تاریخ به نفع بنی امیه رقم بخورد و حرکت نابجای آنها به خاطر ترجیح دنیا بر دین و ترس از کشته شدن موجب پیدایش حادثه کربلا شد.

وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم در دیدار با اعضای هیئت دولت سیزدهم گفت: دولت شهید رئیسی دولت کار و امید و دولت حرکت در بخش‌های داخلی و خارجی بود و ایشان واقعاً امیدوار و خوش‌بین به آینده بودند.

امام جمعه شهر لاهرود با اشاره به خصوصیات شهید رئیسی افزود: یکی از مهمترین خصوصیات ایشان مردمی بودن بود که برای همه ما، رؤسا، دولت‌ها و اعضای دولت‌ها باید الگو باشد.

حجت الاسلام صفری با تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی به اقامه نماز باشکوه ظهر عاشورا تاکید کرد و خواستار حضور پرشور مردم در اجتماع عظیم حسینیان لاهرود در صحن مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شد.