سنندج_ رییس آموزش وپرورش استثنایی گفت: دانش آموزان دختر با نیازهای ویژه سنندجی با شرکت در آزمون کتبی وعملی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مدرک بین المللی کمک آشپز دریافت می‌کنند.

طالب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دوره کمک آشپز ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه سنندجی با حضور ارزیابان اداره کل فنی و حرفه‌ای استان در مرکز متوسطه حرفه‌ای دخترانه گل‌ها و با حضور ۱۰ نفر از دانش آموزان پایه دوازدهم برگزار شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی گفت: این دانش آموزان بعد از گذراندن آزمون کتبی و عملی و کسب حد نصاب لازم موفق به دریافت مدرک بین المللی کمک آشپز شدند.

وی بیان کرد: با کمک به شناسایی استعداد و توانمندی دانش آموزان با نیازهای ویژه، احساس خود ارزشمندی به عنوان عضوی مفید و مولد در بازار کار برای آنان ایجاد می‌شود.

رییس‌آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهارت آموزی است، گفت: پرورش یافته سیستم آموزشی باید دارای حداقل یک مهارت باشد به گونه‌ای که در صورت جدایی از نظام تعلیم و تربیت رسمی در هر مرحله، توانایی تأمین زندگی خود و اداره خانواده را داشته باشد.

محمدی با اشاره به پرورش نیروی ماهر و فراهم کردن ساختارهای مناسب مهارت‌آموزی به‌عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر افزود: مهارت آموزی، استعدادیابی و تقویت مهارت‌های پایه با رویکرد کارآفرینی در نظام آموزش و پرورش می‌تواند برطرف کننده بسیاری از نیازهای آینده بازار کار متناسب با ظرفیت درونی دانش آموزان باشد.

محمدی با بیان اینکه توجه به حرفه آموزی در نظام آموزش و پرورش می‌تواند برطرف‌کننده بسیاری از نیازهای آینده کشور باشد، اظهار کرد: همواره تلاش بر این است که بسترهای لازم برای آموزش مهارت‌های حرفه‌ای به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه فراهم شود.