مدیر کل ثبت استان تهران، کاداستر را چشم انداز توسعه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر ، دکتر حمید رضا آدابی در دیدار با مسئولان واحدهای ثبتی استان تهران، کاداستر را یکی از موارد مورد تاکید ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در واحدهای ثبتی بر شمرد و گفت: پیاده سازی کاداستر، چشم انداز توسعه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

وی افزود: در جلسه اخیر با دکتر سلیمانی، معاون برنامه ریزی سازمان ثبت که حول محور کاداستر بود، اقدامات انجام شده و آینده پیش رو مورد بحث و بررسی قرار گرفت و طبق برنامه ریزی و تهیه چارچوب برای کاداستر در شهر تهران، توافق شد تا 17 دی ماه سال جاری، برای واحدهایی که فاقد شبکه هستند، شبکه ای راه اندازی شود تا بحث پلاک گذاری نقشه ها ان شاء الله تا پایان ماه جاری انجام گیرد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تهران با بیان اینکه تجهیزات سخت افزاری در مورد کاداستر تهیه شده و به بهره برداری می رسد، ابراز امیدواری کرد که به زودی کاداستر در کلیه واحدها به طور جدی تری راه اندازی شود.

دکتر آدابی با اشاره به تاکید رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و مصوبه های شورای سیاستگذاری این سازمان مبنی بر اینکه نباید نیروهای کاداستر به جز تخصص خود مشغول فعالیت دیگری شوند، ادامه داد: نیروهایی که به صورت قراردادی جذب شده اند در صورت نیاز مورد استفاده قرار می گیرند تا نیروهای جدید الاستخدام که در حال سیر مراحل تکاملی جهت جذب هستند، جذب شده و خلا نیروها پر شود.

وی از کلیه روسای واحدهای ثبتی درخواست کرد که این مهم را مورد توجه ویژه و در اولویت قرار دهند و گفت: طبق تجزیه و تحلیل صورت گرفته از واحدهای ثبتی، همه ابزارها موجود است، یعنی از نظر سخت افزاری و نرم افزاری و نیرو مشکلی وجود ندارد.

در پایان دکتر آدابی ضمن قدردانی از زحمات روسای واحدهای ثبتی صحبا و رحیم زاده را به عنوان روسای جدید ادارات ثبت اسناد و املاک پیشوا و قرچک معرفی نمود.