اردبیل- قریه کلخوران اردبیل که در ۲۰ سال گذشته به شهر اردبیل ملحق شده، به رغم تاریخ کهن از آب شرب مناسب بی‌بهره بوده و فاقد امکانات شهری است.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار اردبیل عصر چهارشنبه به همراه شهردار و سایر مسئولان با حضور در این نقطه از شهر اردبیل، از نزدیک با اهالی دیدار و در جریان مطالبات و خواسته‌های اهالی منطقه شیخ کلخوران به عنوان نقطه تاریخی اردبیل قرار گرفتند.

اهالی منطقه شیخ کلخوران اردبیل که از سال ۸۶ به شهر اردبیل ملحق شدند، با گذشت ۲۰ سال همچنان فاقد آب شرب شهری و پایدار بوده و از زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی مناسب بی‌بهره هستند.

این نقطه شهری که در حوالی اردبیل به عنوان منطقه تاریخی مشهور است، با وجود داشتن ظرفیت عظیم تولید محصولات کشاورزی به ویژه سیب‌زمینی از امکاناتی نظیر انبار و سیلو بی‌بهره بوده و همچنان سه هزار نفر از ساکنان این منطقه امرار معاش خود را از طریق تولید محصولات کشاورزی انجام می‌دهند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه خدمت به مردم و رفع مشکلات آنها توفیقی الهی برای مسئولان است، اظهار کرد: باید برای رضایتمندی مردم و حل گره‌ها و مشکلات آنها گام‌های جدی و مؤثری را برداشت.

سید حامد عاملی تصریح کرد: این منطقه تاریخی شهر اردبیل فاقد زیرساخت‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی است در حالی که به تناسب قدمت و تاریخ کهن این منطقه باید بخش عظیمی از زیرساخت‌ها را راه‌اندازی کرده و نسبت به واگذاری آن به نفع مردم اقدام کرد.

وی در مورد انتقال آب شرب شهری به این نقطه شهری گفت: با تأمین هزینه حفاری تلاش بر این است تا مشکلات و دغدغه‌ها برای اهالی و کشاورزان برطرف و در کنار آن شاهد احداث انبار نگهداری محصولات کشاورزی باشیم.

استاندار اردبیل افزود: تمام تلاش فرمانداری و شهرداری اردبیل بر این خواهد بود تا با توجه به مطالبه مردم بخش عظیمی از نارسایی‌ها برطرف و امکان توسعه و فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب شهری در شیخ کلخوران اردبیل فراهم آید.