یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد تماشاگران با دیدن درام با مضمون زندان "رهایی از شاوشنک" بیش از هر فیلم دیگر حسی خوب پیدا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، این نظرسنجی را وبسایت اجاره دی وی دی LOVEFILM.com انجام داده و به گفته دست‌اندرکاران این وبسایت دیدن این 10 فیلم برای رهایی از افسردگی به خصوص در روزهای سرد زمستانی موثر است!



مورگان فریمن و تیم رابینز در فیلم "رهایی از شاوشنک"

فیلم سال 1994 "رهایی از شاوشنک" به کارگردانی فرانک دارابونت با بازی تیم رابینز و مورگان فریمن رده نخست این فهرست را دارد و رده دوم را فیلم "رقص پلید" (1987، امیل آردولینو) با بازی پاتریک سوئیزی و جنیفر گری به خود اختصاص داده است.

فیلم "زن زیبا" (1990، گری مارشال) با نقش‌آفرینی جولیا رابرتز و ریچارد گیر رتبه سوم را دارد و "زندگی شگفت‌انگیز آملی پولن" (2001، ژان پی‌یر ژونه) فیلم چهارم شده است. "فورست گامپ" (1994، رابرت زمه‌کیس) در رده پنجم قرار دارد و رده ششم از آن فیلم "احمق‌ها" (1985، ریچارد دانر) شده است.

رده‌های هفتم تا دهم را به ترتیب فیلم‌های "لیتل میس سانشاین" (2006، جاناتان دیتن و والری فریس)، "زندگی برایان" (1979، تری جونز)، "کنار من بمان" (1986، راب راینر) و "داستان اسباب‌بازی" (1995، ریچارد لسه‌تر) از آن خود کرده‌اند.

فلیس وایت رئیس LOVEFILM.com در این باره گفت: "فیلم‌هایی که حسی خوب در تماشاگر ایجاد می‌کنند در همه شکل و همه ابعاد هستند. چه داستان در یک زندان اتفاق بیفتد، چه درباره یک ارتباط دور از ذهن در تعطیلات باشد و چه درباره فردی که به غلط مسیح پنداشته شده، وجه مشترک این فیلم‌ها این است که وجود ما را گرم می‌کنند."