ساری-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران از کمبود هزار و ۳۵۰ مترمکعب در ثانیه آب شرب در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد برارزاده پیش از ظهر پنجشنبه در همایش خیران آبرسان در ساری با بیان اینکه ۸۶ درصد ب شرب استان از ۷۴۱ حلقه چاه تأمین می‌شود گفت: چاه‌های آب شرب استان به دلیل حفر بی‌رویه چاه‌های نیمه عمیق در معرض کاهش دبی آب و مسائل بهداشتی مواجه هستند. ۱

وی با بیان این که ۱۴ درصد آب استان از آب‌های سطحی تأمین می‌شوند تأمین اعتبار ملی و کمک خیران را برای پیش رفتن به سمت آب‌های سطحی ضروری خواند و گفت: مازندران به دلیل میزبانی از هموطنان و جمعیت شناور باید به عنوان یک کلان شهر ملی دیده شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران میزان کمبود مخازن آب شرب را ۳۸۴ هزار متر مکعب اعلام کرد و خواستار حمایت خیران شد.

برارزاده با بیان اینکه هزار و ۳۵۰ متر مکعب در ثانیه کمبود آب شرب در استان روبرو هستیم گفت: در حال حاضر هفت هزار میلیارد ریال پروژه آبرسانی در استان در دست اجرا است.

وی از شروع کار مجمع خیران آبرسان از ۲ سال قبل در استان خبر داده گفت: هدیه ۱۰۰ قطعه زمین در سطح استان، ساخت مخ زن، حفر چاه و کمک‌های نقدی و غیر نقدی از جمله کمک‌های خیران به شمار می‌رود.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران یادآور شد در حال حاضر از محل بنیاد خیریه حاج اکبر ابراهیمی آبرسانی به ۱۲۷ روستای استان در دست اجراست و برای لوله گذاری ۴۴۸ استان تفاهمنامه امضا شده است