آستارا- امام جمعه آستارا با بیان اینکه نماز جمعه پایدارترین و منسجم‌ترین پایگاه اجتماعی است، گفت: باید زمینه مشارکت فعال نسل جوان در برگزاری نماز جمعه فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی ظهر پنجشنبه در نشستی با اصحاب رسانه شهرستان مرزی بندر آستارا به مناسبت فرا رسیدن سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: نماز جمعه پایدارترین و منسجم‌ترین پایگاه اجتماعی است.

وی با اشاره به برگزاری اولین نماز جمعه شهرستان آستارا در سال ۱۳۶۰ گفت: اولین نماز جمعه در این شهرستان به امامت حجت‌الاسلام اجاق نیا و با توجه به اینکه مصلای شهرستان آماده بهره برداری نبود در ورزشگاه وحدت و با حضور پرشور مردم برگزار شد.

امام جمعه آستارا آئین عبادی، سیاسی نماز جمعه را بسیار مهم و نماد همدلی و وحدت دانست و تصریح کرد: باید زمینه مشارکت فعال نسل جوان در برگزاری نماز جمعه فراهم شود.

وی با اشاره به فعالیت تیم ۱۰۰ نفره در بخش‌های مختلف فرهنگی، روابط عمومی، اجتماعی، امنیت، پشتیبانی و غیره در طول هفته در ستاد نماز جمعه بیان کرد: تلاش بر آن است تا در ستاد نماز جمعه شهرستان نگرش‌های جدید و برنامه‌های متنوع‌تری با محوریت اقشار، صنوف و سطوح مختلف متکی بر پایگاه مردمی برگزار کنیم چرا که اصل نماز جمعه بر مبنای مردمی بودن است.

حجت‌الاسلام باقری ارومی توجه به مقوله نماز جمعه را لازمه تحقق جهاد تبیین و اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب دانست و گفت: رسالتی که در نماز جمعه دنبال می‌شود و گفتمانی که ائمه جمعه ارائه می‌دهند در همین راستا است.

وی توقع از رسانه‌ها را انعکاس اخبار نمازجمعه و توجه دادن مردم به نماز جمعه ذکر کرد و افزود: در نماز جمعه خواسته‌ها و مطالبات مردم مطرح می‌شود و خطیب جمعه به عنوان نماینده مردم مشکلات را به مسئولان گوشزد می‌کند.

امام جمعه آستارا با اشاره به اینکه رسالت خبرنگار آگاهی بخشی و اطلاع رسانی صحیح است، گفت: همان کارکردهایی که در نماز جمعه به عنوان یک رسانه تعریف می‌شود، خبرنگار هم این رسالت را دارد.