فیلم سینمایی "پیرمردها کشوری ندارند" برادران کوئن برنده سه جایزه از سیزدهمین جوایز انتخاب منتقدان شد که انجمن منتقدان فیلم رسانه‌ای آن را اعطاء می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، هالیوود ریپورتر اعلام کرد مراسم اعطاء جوایز انتخاب منتقدان روز دوشنبه در تالار اداری سانتا مونیکا برگزار شد و فیلم جدید جوئل و ایتن کوئن جوایز بهترین فیلم و بهترین کارگردان را به خود اختصاص داد، ضمن اینکه خاویر باردم برای بازی در نقش یک ماشین آدمکشی مهارناپذیر در فیلم جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل را از آن خود کرد.



 باردم برنده جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل شد

باردم جوایز برادران کوئن را از طرف آنها که در مراسم حضور نداشتند دریافت کرد و پس از گرفتن جایزه خود گفت: "حس می‌کنم در لاتاری برنده شده‌ام. واقعا خوش‌شانس هستم که در میان این همه بازیگر تاثیرگذار توانستم برنده جایزه شوم." جرج کلونی جایزه جدید جوئل سیگل را به دان چیدل همبازی خود در فیلم "سیزده یار اوشن" اعطاء کرد.

این جایزه برای آن دسته از افراد جامعه سینمایی در نظر گرفته شده که حضور آنها مقابل و پشت صحنه دیدگاههای انسانی را تشویق می‌کند. کلونی با اشاره به اعتصاب نویسندگان و تاثیر آن بر صنعت فیلمسازی و دیگر بخش‌ها گفت: "امیدوارم تمام کسانی که درگیر این قضیه هستند خود را در یک اتاق زندانی کنند و تا وقتی به نتیجه نرسیده‌اند بیرون نیایند."

جایزه بهترین بازیگر مرد به دانیل دی لوئیس برای حضور در نقش یک تاجر نفت در "خون بپا می شود" رسید و جولی کریستی برای بازی در نقش زنی مبتلا به بیماری آلزایمر در فیلم "دور از او" جایزه یهترین بازیگر زن را دریافت کرد. در بخش بهترین بازیگر زن نقش مکمل نیز ایمی رایان برنده شد که در فیلم "رفته، عزیزم، رفته" یک زن تنها سرسخت را بازی می‌کند.

دی لوئیس پس از دریافت جایزه با اشاره به جرج کلونی به شوخی گفت: "این جور مواقع‌ آرزو می‌کنم ای کاش کلونی متن سخنرانی من را می‌نوشت. چیزی داری به من قرض بدهی؟!" جانی گرینوود نیز برای فیلم "خون بپا می‌شود" برنده جایزه بهترین آهنگساز شد.

انجمن منتقدان فیلم رسانه‌ای با 200 منتقد تلویزیونی، رادیویی و آنلاین بزرگترین اجتماع منتقدان رسانه‌ای است. این گروه در عین حال مدعی است صحیح‌تر از هر انجمن و نهاد سینمایی دیگر برندگان اسکار را پیش‌بینی می‌کند، به طوری که در 90 درصد موارد برندگان آن جایزه اسکار را هم دریافت می‌کنند.

موزیکال "اسپری مو" دو جایزه بهترین گروه بازیگری و بازیگر زن جوان برای نیکی بلانسکی را به خود اختصاص داد. "جانو" دیگر فیلمی بود که دو جایزه جوایز انتخاب منتقدان را به خود اختصاص داد. این فیلم برنده جایزه بهترین فیلم کمدی شد و دایابلو کدی فیلمنامه نویس نیزجایزه بهترین نویسنده را گرفت.

"راتاتوی" دیسنی و پیکسار به عنوان بهترین فیلم انیمیشن انتخاب شد و "طلسم‌شده" دیسنی نیز جایزه بهترین فیلم خانوادگی را برد. جایزه بهترین فیلم مستند به "سیکو" مایکل مور رسید و "زنگ شیرجه و پروانه" جولین شنیبل جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را به خانه برد.

گلن هنسارد و مارکتا ایرگلووا برای ترانه Falling Slowly از فیلم "یکبار" برنده جایزه این بخش شدند و احمدخان محمودزاده برای بازی در "بادبادک‌باز" به کارگردانی مارک فورستر جایزه بهترین بازیگر مرد جوان را از آن خود کرد. او در این فیلم با همایون ارشادی همبازی بود.
 
فیلم "درون طبیعت وحشی" به کارگردانی شان پن که با نامزدی در هفت رشته پیشتاز سیزدهمین جوایز انتخاب منتقدان بود، ناکام بزرگ این مراسم لقب گرفت. "جانو" در شش رشته و فیلم‌های "تاوان"، "مایکل کلیتن"، "پیرمردها کشوری ندارند"، "سوئینی تاد" و "اسپری مو" هر یک در پنج رشته نامزد دریافت جایزه بودند.