مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان از رسیدگی به سه فقره پرونده با موضوع قاچاق سوخت در شهرستان بندرلنگه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کیومرث حسن پور گفت: سه فقره پرونده سوخت قاچاق به میزان ۷۸ هزار لیتر و به ارزش ۲۵ میلیارد و ۵۴۳ میلیون ریال در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز بندرلنگه رسیدگی شد.

وی با اشاره به روند جزئیات رسیدگی به سه پرونده افزود: شعبه در رسیدگی به پرونده حمل ۳۰ هزار لیتر گازوئیل به ارزش ۹ میلیارد و چهار میلیون ریال پس از بررسی مستندات موجود در پرونده، علاوه بر ضبط سوخت‌های کشف شده، متخلف ردیف اول را به پرداخت ۳۶ میلیارد و ۱۸ میلیون ریال محکوم کرد.

حسن پور گفت: شعبه همچنین متخلف ردیف دوم این پرونده را به پرداخت ۲۷ میلیارد و ۱۴ میلیون ریال و در مجموع متخلفان را به پرداخت ۶۳ میلیارد و ۳۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان افزود: شعبه در رسیدگی پرونده دیگر با عنوان حمل ۱۸ هزار لیتر گازوئیل به ارزش پنج میلیارد و ۴۰۲ میلیون ریال نیز علاوه بر ضبط سوخت‌های کشف شده، متخلف ردیف اول را به پرداخت ۱۶ میلیارد و ۲۰۸ میلیون ریال محکوم کرد.

وی گفت: شعبه همچنین متخلف ردیف دوم این پرونده را به پرداخت ۱۰ میلیارد و ۸۰۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم و در مجموع متخلفان را به پرداخت ۲۷ میلیارد و ۱۳ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان افزود: سومین پرونده حمل ۳۶ هزار لیتر نفتگاز به ارزش ۱۱ میلیارد و ۳۳۱ میلیون ریال در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز بندرلنگه رسیدگی شد.

حسن پور گفت: شعبه پس از بررسی مستندات موجود در پرونده ۳۶ هزار لیتر سوخت یارانه‌ای علاوه بر ضبط کالای کشف شده، اتهام انتسابی را محرز و متخلف ردیف اول را به پرداخت ۳۳ میلیارد و ۹۹۵ میلیون ریال محکوم کرد.

وی افزود: شعبه همچنین متخلف ردیف دوم این پرونده را به پرداخت ۲۲ میلیارد و ۶۶۳ میلیون ریال و در مجموع متخلفان را به پرداخت ۵۶ میلیارد و ۶۵۹ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان گفت: شعبه در مجموع متخلفان سه پرونده را به پرداخت ۱۴۶ میلیارد و ۷۰۴ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

حسن پور افزود: مأموران پایگاه دریابانی این میزان سوخت‌ها را در بررسی از سه فروند لنج کشف و گزارش آنها را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی بندر لنگه ارسال کردند.