رشت - سخنگوی ستاد اربعین گیلان از ثبت نام بیش از ۱۴ هزار گیلانی در سامانه سماح خبر داد و گفت: بخش قابل توجهی از ثبت نام کنندگان مسیر مرز مهران را برای سفر انتخاب کردند.

محمد احمدی ادیب در گفت‌وگو باگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مردمی سازی کنگره اربعین در سال‌های گذشته کلید خورده و اسمال هم باید این جریان به اوج خود برسد.

جانشین دبیر و سخنگوی ستاد اربعین گیلان با بیان اینکه مواکب گیلانی، تجلی انسجام و وحدت شیعیان به ویژه گیلانیان ولایتمدار هستند، گفت: گیلانی‌ها در برپایی مواکب، تقویت خدمات‌دهی و اخلاق مداری نسبت به زائران، پیشرو و الگو باشند.

احمدی ادیب با اشاره به اینکه کمیته‌های استانی و شهرستانی در خصوص رفع هرگونه نواقص و مشکلات احتمالی نقش‌آفرینی کنند، اضافه کرد: تشکیل جلسات مکرر از سوی کمیته‌ها و ستاد اربعین گیلان در مرکز و شهرستان‌ها گواره آمادگی این استان برای برپایی یک رویداد فرهنگی و مذهبی باشکوه است.

وی مواکب را مصداق بارز ترویج فرهنگ مردمی‌سازی برشمرد و افزود: مردمی اداره کردن مواکب در کنگره بزرگ اربعین مورد تأکید و توجه است.

سخنگوی ستاد اربعین گیلان از ثبت نام بیش از ۱۴ هزار گیلانی در سامانه سماح خبر داد و گفت: بخش قابل توجهی از ثبت نام کنندگان پیاده روی اربعین مسیر مرز مهران را برای سفر انتخاب کردند.