تحصیل مجازی دروس حوزوی برای نخستین بار در مدرسه مجازی امام حسین (ع) تحت اشراف آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی آغاز شد.

حجت‌الاسلام جواد صالحی، مسئول آموزش مدرسه مجازی امام حسین (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پس از اعلام فراخوان تحصیل مجازی، بیش از ۳۰۰ نفر از علاقه‌مندان به دروس حوزوی ثبت نام کردند که از میان آنها حدود ۱۰۰ نفر از برادران و خواهران پذیرش شده‌اند.

وی با بیان این که برنامه‌های درسی این مدرسه علمیه از ۱۰ تیرماه آغاز شده است، گفت: متوسط سن شرکت‌کنندگان ۳۰ سال و بیشتر داوطلبان دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

صالحی افزود: دروس عمومی این حوزه به صورت آنلاین و هفته‌ای ۶ ساعت ارائه می‌شود. دوره عمومی دانش‌های حوزوی این مدرسه شامل ادبیات عرب، منطق، معارف قرآنی و احکام کاربردی است.

وی افزود: در افتتاحیه مدرسه مجازی که با سخنرانی مدیریت مدرسه انجام شد بر گسترش برنامه‌های آموزشی مدرسه برای همه رده‌های سنی و با موضوعات متنوع معارفی برای پاسخگویی به نیازهای فردی و اجتماعی مردم تأکید شد.

گفتنی است که فعالیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) در بستر فضای مجازی است و افراد شاغل و غیرشاغل که نمی‌توانند در مدارس علمیه تحصیل کنند، با ثبت نام در این مدرسه مجازی می‌توانند با دانش‌های حوزوی به صورت کاربردی آشنا شوند