تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶

در صورتی که با بهترین دکتر روماتولوژی در تهران آشنایی ندارید، ادامه مقاله را از دست ندهید. در ادامه به بهترین پزشکان در این زمینه اشاره می‌کنیم.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، امروزه در جامعه ما به ویژه در شهر تهران بسیاری از افراد با بیماری‌های مفاصل و بیماری‌های اسکلتی و استخوانی درگیر هستند که این موضوع برای آن‌ها ناراحت کننده و آزاردهنده است. این مشکلات باعث می‌شوند که فرد به راحتی نتواند کارهای روزمره خود را انجام دهد و برای انجام فعالیت‌های عادی روزانه نیز با مشکلات زیادی روبرو شود. در نتیجه زمانی که افراد به بیماری‌های اسکلتی و مفصلی دچار می‌شوند، باید هر چه سریع‌تر به پروفسور روماتولوژی تهران مراجعه کنند تا به سرعت مشکل آن‌ها برطرف شود و بتوانند به زندگی عادی خود برگردند. در صورتی که با بهترین دکتر روماتولوژی در تهران آشنایی ندارید، ادامه مقاله را از دست ندهید. در ادامه به بهترین پزشکان در این زمینه اشاره می‌کنیم.

روماتولوژیست کیست؟

در پاسخ به این سوال که روماتولوژیست به چه کسی گفته می‌شود، باید بگوییم که روماتولوژیست پزشکی است که به تشخیص و درمان بیماری‌های عضلانی، اسکلتی، ماهیچه‌ای و بیماری‌های خودایمنی می‌پردازد. تفاوتی که روماتولوژیست با متخصص ارتوپدی دارد این است که روماتولوژیست به هیچ عنوان جراحی انجام نمی‌دهد. علاوه بر این در رابطه با درمان بیماری‌ها بسیار پیگیر است. روماتولوژیست‌ها معمولاً به دنبال علت بیماری می‌گردند تا بتوانند مناسب‌ترین راه برای درمان آن را انتخاب کنند. متخصصان روماتولوژی اغلب در کلینیک‌های سرپایی مشغول به فعالیت هستند، اما همچنان می‌توانید روماتولوژیست‌هایی را پیدا کنید که با بیمارستان‌ها همکاری می‌کنند. این متخصصان اکثراً در بیمارستان‌های محلی در حال فعالیت هستند و به درمان انواع بیماری‌های روماتیسمی می‌پردازند.

بهترین دکتر روماتولوژی در تهران کسی است که دانش کافی در رابطه با استخوان‌ها، ماهیچه‌ها و مفاصل دارد و برای درمان بیماری‌های مرتبط با این نواحی از مهارت و تخصص بالایی برخوردار است. یک متخصص روماتولوژیست در رابطه با بیماری‌ها آموزش‌های زیادی دیده است و تنها با یک معاینه می‌تواند به خوبی بیماری شما را تشخیص داده و بهترین روش درمانی را برای آن در نظر بگیرد.

پدر روماتولوژی ایران

دکتر فریدون دواچی به عنوان پدر روماتولوژی ایران شناخته می‌شود که متولد سال ۱۳۱۸ در شهر تهران می‌باشد. ایشان تحصیلات خود را تا دبیرستان در مدارس البرز و فردوسی پشت سر گذاشت؛ سپس برای تحصیل در رشته پزشکی به فرانسه مهاجرت کرد. او دوره‌های پزشکی عمومی، تخصص و فوق تخصص خود را با گرایش روماتولوژی در دانشگاه پاریس به پایان برد. دکتر فریدون دواچی سال ۱۳۴۷ به کشور برگشت و در دانشگاه تهران استخدام شد. ایشان در سال ۱۳۴۸ استادیار، سال ۱۳۵۵ دانشیار، سال ۱۳۶۵ استاد و در سال ۱۳۹۰ به عنوان استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشکی تهران شناخته شد. دکتر دواچی اولین درمانگاه فوق تخصصی روماتولوژی را در سال ۱۳۴۹ در بیمارستان امام تأسیس نمود. سپس به بیمارستان شریعتی منتقل شد و در سال ۱۳۵۳ نیز درمانگاه روماتولوژی را در این بیمارستان راه‌اندازی کرد.

با وجود سال‌های زیادی که از زمان افتتاح درمانگاه روماتولوژی می‌گذرد، همچنان افراد زیادی وجود دارند که با این رشته آشنا نیستند. زمانی که دکتر فریدون دواچی به کشور برگشت، روماتولوژی به عنوان یک رشته شناخته نمی‌شد و از آنجایی که ایشان توانستند اولین درمانگاه روماتولوژی را در کشورمان راه‌اندازی کنند، با عنوان پدر روماتولوژی ایران معروف شدند.

بهترین دکتر روماتولوژی در ایران

بهترین دکتر روماتولوژی در ایران باید تجربه و مهارت زیادی در این زمینه داشته باشد. علاوه بر این باید دارای جواز و پروانه طبابت باشد و تحت نظارت وزارت بهداشت فعالیت کند. برای انتخاب بهترین پزشک می‌توانید از اینترنت یا تجربیات دوستان و آشنایان کمک بگیرید. در ادامه به معرفی بهترین دکتر روماتولوژی در ایران می‌پردازیم:

دکتر زهرا سلطانی

دکتر زهرا سلطانی فوق تخصص روماتولوژی و یکی از پزشکان باتجربه در این زمینه هستند. ایشان متخصص داخلی و متخصص روماتولوژی می‌باشد و مدرک خود را از دانشگاه تهران دریافت کرده است. این پزشک حاذق عضو انجمن روماتولوژی ایران، عضو مرکز تحقیقات روماتولوژی بیمارستان شریعتی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی می‌باشد. خدماتی که دکتر زهرا سلطانی ارائه می‌دهد عبارتند از:

درمان آرتریت پسوریازیس

درمان آرتریت زانو

درمان آرتریت مچ پا

درمان روماتیسم کمر

درمان نقرس

دکتر بهروز نوایی نیا

دکتر بهروز نوایی نیا به عنوان بهترین پروفسور روماتولوژی تهران شناخته می‌شود. ایشان دوره پزشکی عمومی و تخصص داخلی خود را در دانشگاه تهران پشت سر گذاشت. دکتر نوایی نیا فوق تخصص روماتولوژی می‌باشد و برای درمان بیماری آرتریت روماتوئید تخصص ویژه‌ای دارد و از جدیدترین تکنیک‌ها استفاده می‌کند. این پزشک ماهر عضو انجمن نظام پزشکی ایران است و با کمک جدیدترین تکنولوژی‌ها، خدمات درمانی متنوعی را به بیماران ارائه می‌دهد. با مراجعه به مطب دکتر بهروز نوایی نیا در نیاوران تهران می‌توانید از خدمات زیر بهره‌مند شوید:

درمان بیماری لوپوس

درمان بیماری روماتیسم

درمان آرتریت کمر

درمان آرتریت روماتوئید

درمان پوکی استخوان

دکتر مژده ذبیجی یگانه

دکتر مژده ذبیجی یگانه یکی از پزشکان حاذق در زمینه روماتولوژی در تهران است. ایشان مدرک پزشکی عمومی خود را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت کرده است و هم اکنون دانشیار و عضو هیئت علمی دانشگاه ایران است. دکتر ذبیحی یگانه تخصص زیادی در زمینه بیماری‌های روماتولوژی داشته و سابقه زیادی در این مورد دارد. خدماتی که این پزشک متخصص ارائه می‌دهد عبارتند از:

درمان روماتیسم کمر

درمان آرتریت روماتوئید

درمان آرتریت پسوریازیس

درمان آرتریت انگشتان دست

انجام خدمات PRP

مطب ایشان در تهران، خیابان پاسداران قرار دارد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.