تبریز- اختتامیه ششمین جشنواره فرهنگی و هنری عشایری بخش «گرمادوز» به همت اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی و با تجلیل از برگزیدگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر چهارشنبه اختتامیه ششمین جشنواره فرهنگی و هنری عشایری بخش گرمادوز در ییلاقات (الهرد، چالایورد و سبز علی یوردی) ورزقان از قشلاقات سوما و داغلو مقدم باحضور اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی و سرهنگ حسن صفدری فرمانده بسیج اقشار سپاه عاشورا و عشایر منطقه برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی در این جشنواره گفت: این جشنواره فرهنگی و هنری عشایر با هدف توسعه عدالت فرهنگی و تسهیل دسترسی جامعه هدف به کتاب توسط دست اندرکاران کتابخانه عمومی شهید نیازی لاریجان به نمایندگی از اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی با ارائه خدمات کتابخانه ای و برگزاری برنامه‌های فرهنگی نظیر مسابقه کتابخوانی، جمع خوانی کتاب، مسابقه نقاشی و … میزبان علاقمندان به کتاب و کتابخوانی به ویژه کودکان و نوجوانان شد.

اسد بابایی افزود: کتابخانه های استان دیگر تنها محلی برای امانت کتاب نیست و بیش از ۶۰ عنوان برنامه فرهنگی مختلف در کتابخانه های استان برگزار می‌شود.

وی از اجرای طرح کودک کتابخوان در استان خبر داد و گفت: بر اساس این طرح که با همکاری مراکز بهداشت استان در حال اجرا است، کودکان ۶ ساله در موعد تزریق واکسن شأن با یک کارت دعوت خاص به عضویت در کتابخانه های عمومی استان ترغیب می‌شوند.

وی سپس گفت: تلاش می‌کنیم سال آینده جشنواره کتابخوانی عشایر به صورت استانی و به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان با حضور تمامی عشایر پرتلاش آذربایجان شرقی در این منطقه برگزار شود.

سرهنگ حسن صفدری فرمانده بسیج اقشار سپاه عاشورا نیز با قدردانی از برگزاری این مراسم به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان گفت: تحول ایجاد شده در بخش‌ها و خدمات مختلف کتابخانه های عمومی قابل تقدیر و چشمگیر است.